PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 (5) | 47--55
Tytuł artykułu

Determinanty współczesnego konsumpcjonizmu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants of Modern Consumerism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsumpcjonizm XXI w. polega na tym, iż ludzie konsumują dobra materialne i usługi, które nie są poparte rzeczywistymi potrzebami. Stanowi on element "materialnej" strony myślenia i działań przedsiębiorców, czym przyczynił się do zagrożenia globalnej biosfery i przetrwania ludzkości. Nadmierna konsumpcja generuje marnotrawstwo dóbr i zasobów naturalnych. Powstają nadprodukcja i degradacja środowiska, co skutkuje potrzebą rozwoju zrównoważonej konsumpcji i oddziaływania konsumentów na kształtowanie zachowań przedsiębiorców w kontekście zrównoważonego rozwoju. Celem autorki jest ukazanie dysproporcji między konsumentem zrównoważonym oraz tradycyjnym i wskazanie, co wpływa na konsumpcjonizm. Obiektem badań jest współczesny konsument - odbiorca oferowanych przez przedsiębiorców dóbr i usług na rynku wraz z jego rynkowymi zachowaniami.(abstrakt oryginalny)
EN
Consumerism of the XXI century consists in the fact that people consume material goods and services that are not supported by actual needs. It is an element of "material" side of thinking, actions of managers, entrepreneurs, which contributed to the threat of global biosphere and the survival of humanity. Excessive consumption generates waste of goods, natural resources and human labor. Additionally there is overproduction and environmental degradation. This results in the need for the development of sustainable consumption and an impact of consumers in shaping the behavior of entrepreneurs in the context of sustainable development. The aim of the author is to show the disparities that have emerged between the sustainable consumer and traditional one and to identify what influences consumerism. The object of the research is a modern consumer - a recipient of goods and services that are offered by companies on the market. This article is a result of a thorough library query clarifying the issue of today's consumers and their market behavior.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--55
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Baudrillard J., 2006, Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury, Sic!, Warszawa.
  • Bywalec C., 2007, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa.
  • Bywalec C., Rudnicki L., 2002, Konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • http://www.zenithoptimedia.pl.
  • Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.), 2006, Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo SGH w Warszawie, Warszawa.
  • Kiełczewski D., 2005, Przedsiębiorstwo a kształtowanie proekologicznych wzorców konsumpcji, [w:] Zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu, Wasiak A., Dobrzański G. (red.), Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  • Lorek E., 2007, Polska polityka energetyczna w warunkach z Unią Europejską, AE, Katowice.
  • Lorek E., 2010, Nowe kierunki badań w zrównoważonym rozwoju. Teraźniejszość i przyszłość, [w:] Ekonomia i finanse. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, 4 Forum Naukowe, UE, Katowice.
  • Mróz B., 2009, Comsumo ergo sum? Rola konsumpcjonizmu we współczesnych społeczeństwach, [w:] Oblicza konsumpcjonizmu, Mróz B. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Perchla-Włosik A., 2004, Współczesny konsumpcjonizm, [w:] Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich, Patrzałek W. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Słaby T., 2006, Konsumpcja. Eseje statystyczne, Difin, Warszawa.
  • State of the environment report No 1/2007, EEA (European Environment Agency), OPOCE (Office for Official Publications of the European Communities), 2007, 10 October.
  • Sustainable Consumption. Facts and Trends, World Business Council for Sustainable Development, Brussels 2008.
  • Wątroba W., 2006, Społeczeństwo konsumpcyjne w dobie globalizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • www.mg.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441578

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.