Warianty tytułu
The Concepts of Innovation Management on the Example of Krakow Technology Start-ups
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł porusza kwestie nowoczesnych koncepcji zarządzania innowacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Zaprezentowane zostały wyniki badania metodą studium przypadku 9 krakowskich start-upów technologicznych. Na ich podstawie autor stawia tezy o konieczności stosowania inkrementalnych metod zarządzania, łączenia różnych typów innowacji i korzystania z zewnętrznego finansowania podczas komercjalizacji nowatorskich technologii. (abstrakt oryginalny)
The article discusses modern concepts of innovation management in the knowledge economy. It presents results of the case study analysis of 9 technology start-ups located in Krakow. The Author argues that there are three key factors for the success of the commercialization of innovative technologies: usage of incremental management methods, the need to combine different types of innovation and presence of external financing. (original abstract)
Twórcy
autor
- AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
- [1] Barney J. (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management", Iss. 17, pp. 99-120.
- [2] Brzeziński M. (2012), Zarządzanie innowacjami - zarys integralnego ujęcia, "Przegląd Organizacji", Nr 5, s. 11-13.
- [3] Cardeal N., Antonio N. (2012), Valuable, Rare, Inimitable Resources and Organization (VRIO) Resources or Valuable, Rare, Inimitable Resources (VRI) Capabilities: What Leads to Competitive Advantage? "African Journal of Business Management", Iss. 6, pp. 10159-10170.
- [4] Flaszewska S., Zakrzewska-Bielawska A. (2013), Organizacja z perspektywy zasobów - ewolucja w podejściu zasobowym, [w:] A. Adamik, red., Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa, s. 222-252.
- [5] GUS (2012), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2009-2011, http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/ NTS_dzialanosc_innowacyjna_2009-201 l.pdf, data dostępu: 28.08.2015 r.
- [6] Kozarkiewicz A. (2010), Współczesne trendy w innowacyjności - w kierunku otwartych innowacji, "Przegląd Organizacji", Nr 5, s. 20-23.
- [7] Macias J. (2007), Gospodarka oparta na wiedzy - nowy paradygmat rozwoju, "Przegląd Organizacji", Nr 10, s. 19-21.
- [8] Macias J. (2012), Istota i rozwój nowych modeli biznesu, "Przegląd Organizacji", Nr 9, s. 12-14.
- [9] Obłój K., Obłój Т., Burton G" Ming L.C. (2008), Strategie i praktyki zarządzania firm high tech w rożnych otoczeniach instytucjonalnych, "Przegląd Organizacji", Nr 3, s. 13-16.
- [10] OECD (2008), Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, MNiSW, Warszawa.
- [11] Osterwalder A., Pigneur Y. (2010), Business Model Generation, John Wiley&Sons, Inc. New Jersey.
- [12] Sułkowski Ł. (2013), Paradygmaty nauk o zarządzaniu, "Współczesne Zarządzanie", Nr 2, s. 17-26.
- [13] Ries E. (2011), The Lean Startup, Crown Business, New York.
- [14] Wiśniewska J. (2010), Problemy badania procesów transferu technologii, "Przegląd Organizacji", Nr 6, s. 22-25.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441684