PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 2. Zarządzanie | 63--72
Tytuł artykułu

Raporty społeczne jako instrument budowania wizerunku firmy społecznie odpowiedzialnej

Warianty tytułu
Social Reports as an Instrument to Build the Image of a Socially Responsible Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podniesiono problem wykorzystania raportów społecznych w budowaniu wizerunku firmy społecznie odpowiedzialnej. Omówiono istotę tych raportów oraz pokazano korzyści płynące ze społecznego raportowania. Przedstawiono także warunki, które muszą być spełnione, aby raporty społeczne stały się efektywnym narzędziem budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Do warunków tych zaliczono: dobrowolność raportowania, dotarcie z raportami do interesariuszy oraz wiarygodność raportów.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article the author analyses the issue of the use of social reports in building the image of a socially responsible enterprise. The paper describes characteristics of these reports and illustrates benefits of social reporting. It also presents necessary conditions for social reports to become an effective tool for creating the image of a company. The conditions include the following: reporting should be voluntary and credible, and the reports should reach stakeholders easily.(original abstract)
Rocznik
Strony
63--72
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
Bibliografia
  • Corporate Register (2009). Reporting Awards'08. Global Winners and Reporting Trends, March 2009. Pobrane z: http://www.corporateregister.com/pdf/CRRA08.pdf.
  • Dymowski, J. (2013). Raporty społeczne a perspektywa inwestorów. W: N. Ćwik (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, 53. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Encyklopedia CSR. Pobrane z: http://odpowiedzialnybiznes. pl/hasla-encyklopedii/raportowanie-spoleczne/.
  • ISO 26000. Pobrane z: http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000.
  • Koszewska, M. (2011). Normy i standardy w obszarze CSR jako istotny składnik determinujący zachowania nabywcze konsumentów. W: R. Karaszewski, M. Karwacka, A. Paluszek (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Perspektywy i kierunki rozwoju. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
  • Kotler, P., Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Lewicka-Strzałecka, A. (2006). Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
  • Marcinkowska, M. (2004). Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • MGD Doradztwo Gospodarcze. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Pobrane z: http:// mdg.com.pl/static/site_media/download/2014/05/21/CSR.pdf.
  • PAP (2024). Część firm będzie musiała przygotowywać raporty nt. swojej polityki CSR. Pobrane z: http://wyborcza.pl/1,91446,17061994,Czesc_firm_bedzie_musiala_przygotowywac_ raporty_nt_.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441826

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.