PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 2. Zarządzanie | 115--125
Tytuł artykułu

M-konsument jako segment rynku zyskujący na znaczeniu

Warianty tytułu
M-Consumer as Market Segment Gaining in Importance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie mobilność staje się nieodłącznym elementem użytkowania internetu. Szeroka dostępność technologii mobilnej sprawia, że jest ona wykorzystywana coraz powszechniej w nowych dziedzinach, dając konsumentom nowe możliwości, a tym samym zmieniając ich zachowania rynkowe. Celem artykułu jest charakterystyka segmentu m-konsumentów oraz wskazanie ich rosnącego znaczenia na rynku handlu elektronicznego. W opracowaniu wskazano na rosnący potencjał rynku m-commerce oraz przedstawiono przyczyny jego rozwoju. Dokonano charakterystyki segmentu m-konsumentów oraz wskazano na wybrane trendy ich zachowań, które mogą stanowić wartościowe wskazówki dla tworzenia oferty odpowiadającej oczekiwaniom tej grupy nabywców.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, mobility is becoming an integral part of the access to the Internet. Wide availability of mobile technology makes its usage more common in new areas, giving consumers new opportunities, thereby changing their market behavior. The purpose of this article is to characterize a segment of m-consumers and to indicate their growing importance in the market of electronic commerce. The study identifies the growing market potential of m-commerce and presents the reasons for its development. The author discusses m-consumer segment and selected trends in their behavior, which can provide valuable guidance for the creation of an offer satisfying expectations of this group of buyers.(original abstract)
Rocznik
Strony
115--125
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Chan, S.S., Fang, X., Brzezinski, J.R., Zhou, Y., Xu S., Lam, J. (2002). Usability for mobile commerce across multiple form factors. Journal of Electronic Commerce Research, 3, 3, 187-199.
  • Corporate Profiles Consulting, (2014). Raport: M2, czyli potęga mobilności i multiscreeningu, UPS.
  • Hatalska, N. (2014). Meshing, stacking i shifting, czyli multiscreening z innej perspektywy, Pobrano z: http://hatalska.com/2014/10/22/meshing-stacking-i-shifting-czyli multiscreening-z-innej-perspektywy/.
  • IAB Polska, (2014). Raport: TV + WWW=razem lepiej.
  • Ipsos, 2013, Raport: E-commerce and M-commerce In Poland. Badanie przeprowadzono na zlecenie PayPal.
  • Karcewicz, J. (2003). Bariery rozwoju m-commerce (s. 443-448). W: Systemy wspomagania organizacji SWO'2003. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Majchrzyk, Ł. (2015). M-commerce w Polsce i Europie w 2015 roku. Pobrano z: http://mobirank. pl/2015/10/18/m-commerce-polska-europa-2015-r/.
  • McGrath, F. (2015). 16-24s on Mobile Web for 3 Hours Daily, Globalwebindex. Pobrano z: https://www.globalwebindex.net/blog/16-24s-on-mobile-web-for-3-hours-daily, Q1 2015.
  • mGenerator, (2014). Raport: Handel mobilny w praktyce. Pobrano z: http://mgenerator.pl/ imgs_upload/raport2014/raport_21_short.pdf.
  • Mikowska, M. (2015). Raport: Polska jest mobi 2015. Pobrano z: http://www.tnsglobal.pl/ coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf.
  • mShopper (2015). Raport: Polacy na zakupach mobilnych, Mobile Institute. Pobrano z: http://ecommercepolska.pl/files/7814/2485/5277/mShopper_Polacynazakupachmobilnych_ luty2015_2_1.pdf.
  • Prałat, E. (2013). M-commerce - rozwój na świecie i w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 36, 168-179.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441868

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.