PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 268 | 165--174
Tytuł artykułu

Mierniki dokonań w raportach strategicznych spółek notowanych na giełdzie londyńskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Key Performance Indicators in the Strategic Reports of Companies Listed on LSE
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przeanalizowanie, w jakim stopniu mierniki dokonań prezentowane w raportach strategicznych spółek pozwalają na ocenę stopnia wdrożenia strategii i efektywności funkcjonowania modeli biznesu. Badaniem w formie analizy treści objętych zostało 60 spółek wchodzących w skład indeksu FTSE Techmark. Wyniki badania wskazują, że kluczowe mierniki dokonań zawarte w raportach strategicznych umożliwiają ogólną ocenę stopnia realizacji strategii, ale ich użyteczność jest zmniejszona przez dominację wskaźników finansowych i opóźnionych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article analyzes the extent to which key performance indicators (KPI) in the strategic reports allow to evaluate the strategy implementation and business model effectiveness. The research using content analysis covered 60 companies included in FTSE Techmark index. The results of the study show that the KPI in strategic reports enable to assess the strategy implementation degree, but their usefulness is reduced by the dominance of financial and lagging indicators.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
165--174
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Beattie V., McInnes B., Fearnley S. (2004), Through the Eyes of Management: Narrative Reporting Across Three Sectors. Final Report, ICAEW Centre for Business Performance, Londyn.
  • Holland J. (1998), Private Disclosure and Financial Reporting [w:] "Accounting and Business Research", Vol. 28, Iss. 4.
  • Horváth P. (1998), Controlling, Verlag Vahlen, München.
  • Johnson H.T., Kaplan R. (1987), Relevance Lost - The Rise and Fall of Management Accounting, Boston.
  • Kaplan R.S., Norton D. (2001), Strategiczna Karta Wyników - Jak przełożyć strategię na działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krasodomska J. (2013), Kluczowe wskaźniki efektywności w praktyce spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowosci", 73 (129).
  • Lingle J.H., Schiemann W.A. (1996), From Balanced Scorecard to Strategic Gauges: Is Measurement Worth It, "Management Review", 85(3).
  • Marcinkowska M. (2004), Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa: nowe tendencje w sprawozdawczości biznesowej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Michalak J. (2008), Pomiar dokonań. Od wyniku finansowego do Balanced Scorecard, Difin, Warszawa.
  • Miller G.A. (1956), The Magic Number Seven. Plus or Minus Two: Some Limits in Our Capacity for Processing Information, "The Psychological Review", 63.
  • Sobańska I. (2003), Problemy rachunkowości zarządczej w grupie kapitałowej - nowy obszar badawczy, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości", 17.
  • Waśniewski T., Skoczylas W. (2002), Teoria i praktyka analizy finansowej w przedsiębiorstwie, FRR, Warszawa.
  • [www 1] FRC 2014 Guidance on the Strategic Report, https://frc.org.uk/Our- Work/Publication/Accounting-and-Reporting-Policy/Guidance-on-the-Strategic- Report.pdf (dostęp: 15.01.2016).
  • [www 2] Delloite, Annual report insights 2015, The Reporting Landscape, 2015, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/audit/deloitte-ukannual- report-insights-2015-full-survey.pdf (dostęp: 15.02.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442208

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.