PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 30 | nr 2 Międzynarodowe uwarunkowania rozwoju układów lokalnych i regionalnych = International Determinants for the Development of Local and Regional Systems | 108--121
Tytuł artykułu

Entrepreneurial Activities of Communes in Creation of Competitive Advantages at Regional Investment Markets : Evidence from Poland

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The objective of this paper is to present examples of local regions represented by Polish communes that demonstrate entrepreneurial activities within competition for investors, tourists, and inhabitants at regional investment markets. I will present local regions of different location, size, functional type, and potential investment attractiveness that were the best in their class within the research sample studied. I decided to perform multilayer research on 50 communes in Poland using electronic audit research method, mystery client research method, and benchmarking of communes within their subpopulation types. Within the research 10 communes that are the best in their class have been selected. Identified activities of the best in class communes are presented and enable to form recommendations of applicable character for local regions aiming to improve their competitiveness in attraction, and retention of investors, tourists, and inhabitants.(original abstract)
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • Audretsch, D.B., Falck, O., Feldman M.P., Heblichs S. (2012). Local Entrepreneurship in context. Regional Studies, 46(3), 379-389.
  • Colombo, E., Michelangeli, A., Stanca, L. (2014). La Dolce Vita: Hedonic estimates of quality of life in Italian cities. Regional Studies, 48(8), 1404-1418.
  • Doz, Y., Kosonen, M. (2008). Fast Strategy. How strategic agility will help you stay ahead of the game. Great Britain: Pearson Education Limited.
  • Giffinger, R., Haindlmaier, G., Kramar. H. (2010). The role of rankings in growing city competition, Urban Research & Practice, 3(3), 299-312.
  • Godlewska-Majkowska, H. et al. (2011.). Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w Polsce [Investment attractivenes and regional regional entrepreneurship in Poland]. Szkoła Główna Handlowa.
  • Kasprowicz, K. et al. (2014) (2016, 4 January). Gmina na piatkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiebiorców [Report on the best practices in investors attraction by Polish communes]. Warszawa. Szkoła Główna Handlowa. Retrieved from http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KNoP/struktura/IP/wspolpraca/skn/ Documents/Gmina_na_5_2014.pdf
  • Krugman P. (2011). The New Economic Geography, Now Middle-aged. Regional Studies, 45(1), 1-7.
  • Lakshmanan, T.R., Chatterjee, L., (2009). New governance institutions in the entrepreneurial urban region. The European Journal of Social Science Research, 22(3), 371-391.
  • Mongkol K. (2011). The critical review of new public management model and its criticism. Research Journal of Business Management 5(1), 35-43.
  • Olczyk, M., (2008). Konkurencyjność. Teoria i Praktyka [Competitiveness. Theory and Practice]. Warszawa: CeDeWu.
  • Olszewska, J. (2001). Strategia kreowania wizerunku gminy turystycznej [Strategy of creatiing the image of tourist commune]. Ekonomia, 3, 147-158.
  • Piotrowski, S.J., Zhang, Y., Lin, W., Yu, W. (2009). Key Issues for Implementation of Chinese Open Government Information Regulations. Public Administration Review, Vol. 69, Supplement to Volume 69: Comparative Chinese/American Public Administration, 129-135.
  • Pollitt, C., Bouckaert, G. (2011). Public Management Reform. A Comparative Analysis - New Public Management, Governance, and the Neo-Weberian State. New York: Oxford University Press.
  • Regionalny rynek inwestycyjny a przedsiębiorczość [Regional investment market and entrepreneurship]. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie [Enterprise Science Quarterly] (2013), 26, 15-29.
  • Sheng L., (2011). Regional competition and sustainable development: a game theory model for tourism destinations, European Planning Studies, 19(4), 669-681.
  • Zalewski, A. et al. (2007). Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym [New public management in polish territorial self-government]. Szkola Główna Handlowa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442250

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.