PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 149 | 43--59
Tytuł artykułu

Strategiczny potencjał organizacji uczącej się w aspekcie koncepcji dynamicznych zdolności

Warianty tytułu
Strategic potential of learning organisations in the aspect of dynamic skill theory
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przeprowadzenie oceny strategicznego potencjału uczącej się organizacji w aspekcie koncepcji zdolności dynamicznych. W opracowaniu dokonano analizy metodologicznych podstaw oceny strategicznego potencjału organizacji w zmieniającym się globalnym otoczeniu, rozpatrzono czynniki zapewniające organizacji trwałe przewagi konkurencyjne, wskazano na znaczenie niematerialnych aktywów przede wszystkim trudnych do skopiowania, takich jak dynamiczne zdolności organizacji, a także przedstawiono charakterystyki kształtowania potencjału uczącej się organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The study is aimed at the assessment of strategic potential of learning organisations in the aspect of the dynamic skill theory. It analyses the methodological foundations of assessment of organisational strategic potential in the changing global environment, considers the factors which provide organisations with permanent competitive advantages, indicates the significance of intangible assets: especially those difficult to copy like dynamic organisational skills and presents the characteristics of the learning organisation potential creation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Brandenburger A. M., Nalebuff B. J., Co-opetition, Currency Doubleday, New York 1996.
  • Chandler A. D., Shaping the Industrial Century: The Remarkable Story of the Evolution of the Modern Chemical and Pharmaceutical Industries, Harvard University Press, Cambridge 2005.
  • Child J., Organization: A Guide to Problems and Practice, 2nd ed., Paul Chapman, London 1988.
  • Cyfert S., Granice organizacji, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2012.
  • Day G. S., Schoemaker, P. J. H., Are You a "Vigilant Leader"?, MIT Sloan Management Review 2008, vol. 49, no. 3, s. 43-51.
  • Kogut B., Zander U., Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities, and the Replication of Technology, Organization Science 1992, 3, s. 383-397.
  • Levitt T., Marketing Myopia, "Harvard Business Review" 1960.
  • McGuinness T., Morgan R. E., The effect of market and learning orientation on strategy dynamics: The contributing effect of organisational change capability, "European Journal of Marketing" 2005, vol. 39, iss. 11/12, s. 1306-1326.
  • Nonaka I., Takeuchi H., The knowledge-creating company, Oxford University Press, New York 1995.
  • Polanyi M., Tacit Dimension, Peter Smith Publications, London 1983.
  • Porter M. E., Competitive Advantage, Free Press, New York 1985.
  • Prahalad C. K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review" 1990, May/June.
  • Schelling T. C., Strategy of Conflict, Oxford University Press, 1966.
  • Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  • Stańczyk-Hugiet E., Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2013.
  • Teece D., Pisano G., Shuen A., Dynamic Capabilities and Strategic Management, "Strategic Management Journal" 1997, vol. 18, no. 7, s. 509-533.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442834

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.