PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 2. Zarządzanie | 199--207
Tytuł artykułu

E-reklama i marketingowe wykorzystanie wyszukiwarek internetowych - przegląd istniejących form i pojęć

Warianty tytułu
E-Advertising and Search Engine Marketing -an Analysis of Existing Forms and Terms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie turbulentnego otoczenia rynkowego i wzmożonej konkurencyjności jednym z podstawowych źródeł tworzenia przewagi konkurencyjnej jest kreowanie określonego wizerunku danego przedsiębiorstwa i/lub marki. "Rewolucja internetowa" wpłynęła znacząco na zachowanie dzisiejszych konsumentów, co spowodowało przeniesienie aktywności związanych z komunikacją marketingową do świata wirtualnego. Ta nowa rzeczywistość, oferująca zupełnie nowe możliwości (np. w kontekście interaktywności z konsumentem) doprowadziła do rozwoju nowych form reklamy, wśród których SEM, a w tym SEO + PPC, stanowią istotny czynnik komunikacji marketingowej.Celem niniejszego artykułu, który wpisuje się w nurt przeglądowy, jest uporządkowanie i przegląd pojęć związanych z reklamą on-line, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy w wyszukiwarkach internetowych oraz wskazanie na podobieństwa i różnice w definiowaniu pojęć z zakresu SEM, co może mieć znaczenie praktyczne dla prowadzonych analiz i interpretacji wyników danych wtórnych ze wskazanego zakresu. Artykuł powstał na podstawie studiów literatury zagranicznej i polskiej, jak również na podstawie obserwacji własnych autorów.(abstrakt oryginalny)
EN
In the era of turbulent market environment and increased competitiveness, one of the main sources of creating a competitive advantage is to create a specific image of a company and / or brand. The so-called. Internet revolution influenced significantly the behavior of today's consumers, which resulted in the transfer of activities associated with marketing communications to the virtual world. This new reality, offering new opportunities (eg. In the context of interactivity with the consumer) has led to the development of new forms of advertising in which innovation does not manifest itself only in a modern form of promotion (through SEM, including SEO + PPC), but also in how to reach out to customers (Marketing Automation). The purpose of this article, which is part of an overview trend, is to introduce the role of Internet advertising, as well as analyze and organize concepts related to online advertising. This article is based on studies of foreign literature and Polish, as well as based on the authors own observations.(original abstract)
Rocznik
Strony
199--207
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Asefeso, A. (2014). Online Marketing with Organic Search Engine Optimization, 2nd ed. MCIPS MBA, AA Global Sourcing Ltd.
  • Berman, R., Katona, Z. (2012). The Role of Search Engine Optimization in Search Marketing, Marketing Science, 31, 6.
  • Biały, F. (2010). Nowe media w komunikacji marketingowej, s. 59. Pobrano z: http://refleksje. edu.pl/wp-content/uploads/2013/07/refleksje-nr2-057-062.pdf.
  • Boughton, S.B. (2005). Search Engine Marketing. Perspectives in Business, 2, 1, 29-33.
  • Calder, B.J., Malthouse, E.C., Schaedel, U. (2009). An Experimental Study of the Relationship between Online Engagement and Advertising Effectiveness. Journal of Interactive Marketing, 23, 4, 321-331.
  • Charleton, D., Barry, C. (2007). In search of e-marketing success: search engine marketing strategies of sme's in Ireland, 9th Irish Academy of Management Annual Conference, September, Belfast, Northern Ireland. Pobrane z: https://www.researchgate.net/publication/ 271642595_In_search_of_E-marketing_Success_Search_Engine_Marketing_ Strategies_of_SMEs_in_Ireland.
  • David, M. (2011). WordPress 3 Search Engine Optimization: Optimize Your Website for Popularity with Search Engines. Birmingham: PACKT Publishing.
  • Devece, C., Lapierda, R., Palacios, D. (2014). Website Effectiveness for Tourism Accommodation Companies (s. 57-58). W: I . G il-Pechuan, D. P alacios-Marques, M .P. Peris- -Ortiz, E. Vendrell, C. Ferri-Ramirez (red.), Strategies in E-Business. Positioning and Social Networking in Online Markets. New York: Springer.
  • Dib, H., Al-haddad, A.A. (2015). Determinants of Brand Image in Social Media. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 5, 4, 118-119.
  • Dutko, M. (2010). E-biznes. Poradnik praktyka. Biznes usieciowiony. Gliwice: Helion.
  • Fleischner, M.H. (2011). Ppc Made Simple: Pay Per Click Strategies for Dominating Google Adwords (s. 10-11). Pobrane z: https://books.google.pl/books?id=3TWublSVoGoC&l pg=PA1&dq=ppc&hl=pl&pg=PA2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442854

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.