PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 2. Zarządzanie | 261--268
Tytuł artykułu

Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów - perspektywa marketingowa

Warianty tytułu
New Trends in Consumer Behavior - Perspective of Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest charakterystyka zależności pomiędzy zachowaniami konsumentów a nowymi trendami w otoczeniu. Autorka przedstawiła różne podejścia do definiowania zachowań konsumenta w kontekście dynamicznych zmian w otoczeniu rynkowym i podjęła próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu nowe zjawiska w zachowaniach konsumentów, takie jak New Balanse oraz Normcore, wywierają wpływ na aktualne zachowania konsumenckie. Podstawę rozważań stanowiła analiza źródeł wtórnych (deskresearch), własne obserwacje uczestniczące oraz wyniki badań ilościowych realizowanych techniką CAWI, indywidualne wywiady pogłębione i badania focus group interwiew. Przedmiotem badań były nowe trendy w zachowaniach konsumentów, jak również czynniki je determinujące.(abstrakt oryginalny)
EN
This work analyses the matters of relations between consumer behaviour and new trends in the environment. The author has presented various approaches towards defining the consumer behaviour in the context of dynamic changes in market environment. She has also attempted to answer the question to what extent the new phenomena in consumer behaviour, such as New Balance and normcore, affect the model consumer behaviour. In this paper, the Author has used the research carried out on secondary sources with the use of the desk research method as well as participant observations. Also, the results of the focus group interview research, in which the Author participated, have been used. The carried out research allowed to positively verify the thesis regarding the significant impact of the New Balance and normcore phenomena on the model consumer behaviour.(original abstract)
Rocznik
Strony
261--268
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Antonides, G., Fred van Raaij, W. (2003). Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Bekasik, J. (2001). Ekonomia. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
  • Bierca, M., Wysoka-Świtała, A. (2015). Pokolenie New Balance - o trendzie Normcore w kontekście decyzji, Consumer Intelligence. Warszawa: XVI Kongres Badaczy Rynku i Opinii, materiały niepublikowane.
  • Bierca, M., Wysoka-Świtała, A. (2015). Przeciętny jak Polak? Najnowsze badanie, czy Polacy lubią się wyróżniać, czy wolą zostać w cieniu? Pobrane z: http://nowymarketing. pl/a/7261,przecietny-jak-polak-najnowsze-badanie-o-trendzie-normcore-odkrywaczy- polacy-lubia-sie-wyrozniac-czy-wola-zostac-w-cieniu (dostęp 2.11.2015).
  • Bywalec, Cz. (2007). Konsumpcja w teorii gospodarowania. Warszawa: PWN.
  • Falkowski, A., Tyszka, T. (2006). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Garbarski, L. (2001). Zachowania nabywców. Warszawa: PWE.
  • Gąsior, M., Skowron, S. (2013). Konsument i dystrybucja na rynku IT. Lublin: Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej.
  • Kieżel, E. (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim. Warszawa: PWE.
  • Kopaliński, W. (2002). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wydawnictwo Muza.
  • Kramer, J. (2006). Konsument żywności i jego zachowania. Warszawa: Wydawnictwo SIC.
  • Łętowska, E. (2001). Ochrona niektórych praw konsumentów. Komentarz. Warszawa: C.H. Beck.
  • Mazurek-Łopacińska, K. (2002). Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. Warszawa: PWE.
  • Mazurek-Łopacińska, K. (1997). Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Rudnicki, L. (2000). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: PWE.
  • Rudnicki, L. (2011). Zachowania nabywców jako przesłanka do tworzenia strategii komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 1 (17), 203-213.
  • Światowy, G. (2006). Zachowania konsumentów. Warszawa: PWE.
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 2014, poz. 121, art. 22 z późn. zm. 25.12.2014, art. 22 z późn. zm. 25.12.2014).
  • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827 z późn. zm.).
  • XVI Kongres Badaczy Rynku i Opinii, materiały niepublikowane, Warszawa 2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442966

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.