PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 149 | 135--146
Tytuł artykułu

Zdolności adaptacyjne przedsiębiorstw w obliczu szans i zagrożeń związanych z kryzysem

Warianty tytułu
Corporate Adaptation Skill in face of Crisis Related Opportunities and Threats
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Okres kryzysu to dla wielu przedsiębiorstw trudności w funkcjonowaniu, ale z drugiej strony to czas, który mobilizuje. Słabsza koniunktura wywołuje szeroko rozumiane zmiany w zachowaniach podmiotów gospodarczych. Zdolność przedsiębiorstw do identyfikacji tych przemian, ich oceny i zaadaptowania może decydować o przetrwaniu rynkowym. Z tego też powodu zdolność adaptacyjna może być traktowana jako przejaw inteligencji przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest określenie zdolności adaptacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu szans i zagrożeń związanych z kryzysem poprzez identyfikację zmian, których dokonały w różnych obszarach swojej działalności. Szczególnie interesujące jest zweryfikowanie, czy okres spowolnienia skłonił przedsiębiorstwa do podejmowania radykalnych lub stopniowych zmian, albo niepodejmowania żadnych w realizowanych strategiach rozwoju i modelach współpracy przedsiębiorstw oraz w zarządzaniu zasobami marketingowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The period of crisis means operational difficulties for many companies, on the other hand however it has a mobilising effect. An economic decline results in a variety of changes in the behaviour of business entities. Companies' ability to identify these changes, their assessment and adaptation may determine the market survival. Therefore, adaptation skill may be treated as the indication of corporate intelligence. The article aims to determine the adaptation value of SMEs in face of crisis related opportunities and threats through the identification of changes experienced in different operational areas. It is particularly interesting to verify whether a period of slowdown makes companies experience radical, gradual or no changes in their development strategies and models of corporate cooperation as well as in marketing resources management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135--146
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Czerniachowicz B., Organizacja ucząca się a organizacja inteligentna, Uniwersytet Szczeciński, http://mikroekonomia.net/system/publication_files/1323/original/3.pdf, dostęp 05.01.2015.
  • Mikuła B., Elementy nowoczesnego zarządzania. W kierunku organizacji inteligentnych, Antykwa, Kraków 2001.
  • Mikuła B., Kultura organizacji inteligentnej, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element- -000158057764/c/158057764.pdf, dostęp 07.01.2015.
  • Przedsiębiorstwo przyszłości, red. W. M. Grudzewski, I. K. Hejduk, Difin, Warszawa 2000.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, red. K. Perechuda, Placet, Warszawa 2000.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171443112

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.