PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 | 19--29
Tytuł artykułu

Project Management on the Example of Marathons and Triathlon Events

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zarządzanie projektem na przykładzie maratonów i triathlonów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The analysis of the world of sports may show the growing importance of amateur participation. However, some sports events (marathons and triathlon events) possibly should be seen as at least semiprofessional due to their difficulty and the necessity for intense trainings. In the last several years the number of running and triathlon events has been dynamically increasing. The popularity cannot be understood as a mere fad as the effort required within preparations for such contests is extraordinary. Such participation entails a new life style and amounts to a sign of a major change of people's habits. The article deals with two closely interrelated topics - the quality of sports events and participant satisfaction. The article shows the principles of project management (including sports events) and presents the research conducted in a focus group whose aim was to define the key factors for a successful sports event (a long-distance run, a triathlon contest). (original abstract)
Analiza zróżnicowanych źródeł dotyczących świata sportu ukazuje rosnące zainteresowanie treningami i startami w imprezach sportowych przez zawodników amatorów. Niektóre sportowe wydarzenia (biegowe i triathlony) powinny być postrzegane jako co najmniej półprofesjonalne w związku z ich trudnością dla uczestników i wymaganą od nich intensywnością przygotowań. W ostatnich latach liczba zorganizowanych wydarzeń triathlonowych oraz biegów maratońskich znacząco wzrosła. Ich popularność nie powinna być rozpatrywana wyłącznie w kategoriach mody, gdyż udział w takim przedsięwzięciu wymaga wiele wysiłku od uczestników, a także organizatorów. Udział ten związany jest często z istotną zmianą stylu życia i zazwyczaj staje się podstawą organizacji dnia, sposobu spędzania czasu wolnego. Niniejszy artykuł dotyczy dwóch wzajemnie powiązanych tematów - jakości zorganizowanego wydarzenia sportowego oraz satysfakcji jego uczestnika. Artykuł ukazuje główne zasady zarządzania projektami (także wydarzeniami sportowymi) i prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie focusowej, których celem było zdefiniowanie głównych aspektów udanego wydarzenia sportowego (na przykładzie biegów długodystansowych oraz triathlonów). (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
19--29
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Brownlee A., Brownlee J. (2014): Swim, Bike, Run, Warszawa: Grupa Wydawnicza Foksal.
  • Kasperek M. (2011): Zarządzanie projektem, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Kisielnicki J. (2011): Zarządzanie projektami, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  • Kozielski R. (2011): Wskaźniki marketingowe, Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • Kozłowski R. (2010): Wykorzystanie zaawansowanych technologii w zarządzaniu projektami, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Łuczak J., Matuszak-Flejszman A. (2007): Metody i techniki zarządzania jakością, Poznań: Quality Progress.
  • Otto J. (1999): Zadowolenie klienta, a wartość dla klienta, "Marketing i Rynek", nr 12.
  • Parasurman A., Zeithaml V.A., Berry L. (1985): A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing" No. 4.
  • Roszkowski H., Wiatrak A.P. (2006): Zarządzanie projektem, Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
  • Stabryła A. (2006): Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Stoma E. (2012): Modele i metody pomiaru jakości usług, Lublin: Q&R Polska Sp. z o.o.
  • Trawnicka S. (1997): Badanie postrzeganej jakości usług, "Problemy Jakości" nr 6.
  • Trew S. (2012): Mój pierwszy triathlon, Warszawa: Wydawnictwo Buk Rower.
  • Waśkowski Z. (2014): Marketing imprez biegowych, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
  • Zarządzanie satysfakcją klienta, (przekł. z jęz. ang. Sikorska I.) (2008): Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171443340

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.