PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 10 (CD) | 8--15
Tytuł artykułu

Podejmowane działania marketingowe i zakres badań marketingowych w urzędach gmin Województwa kujawsko-pomorskiego

Warianty tytułu
Marketing Activities and Range of Marketing Research in the Municipalities of Kujawsko-Pomorskie
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We wstępnej części artykułu przedstawione zostały rozważania teoretyczne o roli i znaczeniu badań marketingowych w organizacji w warunkach otoczenia stałego, umiarkowanego oraz burzliwego. Następnie zaprezentowano i omówiono wyniki badania empirycznego zrealizowanego przez autorów artykułu. Przedstawiono formy organizacji marketingu oraz częstotliwość podejmowania określonych działań marketingowych przez urzędy gmin Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Następnie omówiono sam fakt podejmowania przez urzędy gmin badań marketingowych oraz obierane obszary tematyczne i ich częstotliwość. W zakończeniu zwrócono uwagę na to, że opracowanie i realizacja skutecznej strategii rozwojowej i konkurencyjności gminy nie może powstać bez dysponowania szerokimi informacjami oraz analizami dotyczącymi otoczenia bliższego i dalszego gminy oraz jej zasobów materialnych i niematerialnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The introductory part of the article presents the theoretical considerations about the role and importance of marketing research of the organizations in constant, moderate and turbulent conditions of the environment. Subsequently, it presents and discusses the results of empirical research carried out by the authors of the article. Based on the results of the research, the paper presents forms of marketing organization and the frequency of specific actions, that are undertaken by the municipalities of Kujawsko-Pomorskie region. Next part of the paper is concerned with utilization rate of marketing research carried out by the municipalities of Kujawsko-Pomorskie region as well as the subject areas and frequency of these researches. In the last part of the paper, it is pointed out that the development and implementation of an effective strategy for the development and competitiveness of the community can not be created without wide information and analyzes of environment of the municipalities and their corporeal and incorporeal resources. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
8--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. Andruszkiewicz K. (2007). Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • 2. Andruszkiewicz K., Kaczmarczyk S. (2002). Planowanie strategiczne w procesie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zeszyt 353. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • 3. Escher I. (2011). Badania marketingowe. W: K. Andruszkiewicz (red.), Marketing. Podręcznik akademicki. Toruń: Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora".
  • 4. Kaczmarczyk S. (2003). Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: PWE.
  • 5. Pawlak-Kołodziejska K., Schulz M. (2011). Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. W: K. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.), Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski, Warszawa: Handel Wewnętrzny, wrzesień-październik, tom 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171443430

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.