PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 (1) Refleksje społeczno-gospodarcze | 117--125
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty komunikacji międzykulturowej w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of Intercultural Communication in Managing a Small and Medium Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z działalnością MSP w warunkach wielokulturowości. W pierwszej części rozważań zidentyfikowano przestrzeń i relacje komunikacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne) MSP, wynikające z jego zróżnicowanego środowiska funkcjonowania. W drugiej części rozważań, w oparciu o analizę funkcjonowania heterogenicznych kulturowo zespołów (grup) pracowników MSP, sformułowano szereg postulatów dotyczących modyfikacji form, metod i sposobów zarządzania tymi grupami pracowników. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents basic issues connected with the activity of SMEs in multicultural conditions. The first part of the discussion identifies the communication space and relationships (internal and external) of SMEs resulting from their diversified operation environment. In the second part of the discussion, based on the analysis of the operation of culturally heterogenous groups of SME employees, a range of postulates concerning modifications of forms, methods and manners of managing those groups of employees are formulated. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Adler N.J., International Dimensions of Organizational Behavior, Kent Publ. Belmont, California 1986.
  • [2] Bjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • [3] Brake T., Walter S.M., Walter T., Doing Business Internationally. The Guide to Cross-Cultural Success, Irvin, New York 1995.
  • [4] Gesteland R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing, negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, PWN Warszawa 2000.
  • [5] Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN Warszawa 2004.
  • [6] Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE Warszawa 2000.
  • [7] Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa, Wprowadzenie, Wyd. AE Kraków 1999.
  • [8] Neyman M. (red.), Komunikacja i kultura biznesu w Europie. Zagadnienia wybrane, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości, Warszawa 2005
  • [9] Oerter M., Komunikacja międzykulturowa w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem, AE Wrocław 2006 (rozpr. dokt.),
  • [10] Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astrum, Wrocław 1999.
  • [11] Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa 1997.
  • [12] Transcultural Synergy, Synergy Associates, www.synergy-associates.com/cutural, grudzień 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171443918

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.