PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 (1) Refleksje społeczno-gospodarcze | 165--177
Tytuł artykułu

Metody analizy dyskryminacyjnej w finansach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Discrimination Analysis Methods in Finance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie procedury badawczej analizy dyskryminacyjnej, jako przydatnego narzędzia statystycznego stosowanego w finansach do wczesnego sygnalizowania bankructwa przedsiębiorstwa, syntetycznej oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz oceny ryzyka kredytowego podmiotu gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the hereby study is to present the research procedure of discrimination analysis as the useful statistical tool applied in finance in order to signalize company bankruptcy as early as possible, to evaluate company financial condition in a synthetic way and to assess credit risk of an economic entity. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Aczel A.D., Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [2] Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [3] Dobosz M., Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań, Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2004.
  • [4] Domański Cz., Pruska K., Nieklasyczne metody statystyczne, PWE, Warszawa 2000.
  • [5] Douglas S.P., Craig C.S., International Marketing Research, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1983.
  • [6] Gatnar E., Symboliczne metody klasyfikacji danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • [7] Grabiński T., Metody taksonometrii, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1992.
  • [8] Hair J., Bush R., Ortinau D., Marketing Research Within a Changing Environment, Mc Graw-Hill, New York 2006.
  • [9] Huberty C.J., Olejnik S., Applied MANOVA and Discriminant Analysis, John Wiley & Sons, New Jersey 2006.
  • [10] Jajuga K., Statystyczna teoria rozpoznawania obrazów, PWN, Warszawa 1990.
  • [11] Johnson R.A., Wichern D.W., Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Upper Saddle River, 2002.
  • [12] Klecka W.R., Discriminant Analysis, Sage Publication, London 1980.
  • [13] Kot S.M., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka, Difin, Warszawa 2007.
  • [14] Kumar V., International Marketing Research, Prentice-Hall, Upper Saddle River 2000.
  • [15] Lipiec-Zajchowska M., Wspomaganie procesów decyzyjnych, Tom II. Ekonometria, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa 2003.
  • [16] Maddala G.S., Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN 2006.
  • [17] Malhotra N.K., Marketing Research. An Applied Orientation, Prentice-Hall, Upper Saddle River 2007.
  • [18] Morrison D.F., Wielowymiarowa analiza statystyczna, PWN, Warszawa, 1990.
  • [19] Rószkiewicz M., Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych, Wydawnictwo C.H. BECK 2002.
  • [20] Stanimir A. (red.), Analiza danych marketingowych. Problemy, metody, przykłady, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • [21] STATISTICA PL dla Windows , Tom III, StatSoft Polska Kraków 1997.
  • [22] Witkowska D., Sztuczne sieci neuronowe i metody statystyczne. Wybrane zagadnienia finansowe, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444340

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.