Warianty tytułu
Marketing Activities Aimed at Alumni of High Education Institutions in Poland - the Diagnosis of Main Problems
Języki publikacji
Abstrakty
Celem rozważań jest wskazanie głównych obszarów, w których strategie marketingowe organizacji zrzeszających absolwentów publicznych uczelni w Polsce okazują się nieefektywne - nie wykorzystują w pełni potencjału tej grupy. Rozważania oparto głównie na opracowaniach anglojęzycznych dotyczących zarządzania relacjami z absolwentami uczelni oraz na wynikach badań własnych. Główne wnioski z badania: (1) komunikacja z absolwentami uczelni wyższych nie jest dostosowana do ich oczekiwań; (2) nie podejmuje się trudu segmentacji odbiorców- -absolwentów; (3) oferty dla absolwentów nie są dostosowane do ich oczekiwań. Artykuł o charakterze koncepcyjnym służyć ma wskazaniu kierunków zmian, w jakich podążać powinny organizacje zrzeszające absolwentów w celu zwiększania efektywności podejmowanych przez nie działań. (abstrakt oryginalny)
The paper is aimed at indication of main areas that are inefficient when management of relations with alumni within Polish HEI is discussed. It may be observed that potential of the group is not used effectively in Poland. Organisations that gather alumni cannot create communications and offers that are adequate to expectations of their different target groups. They also rarely reach students who are extremely important as future graduates. The paper indicates different ways that the problem may be solved and includes some recommendations basing on the literature review and research conducted. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Baade R. A., Sundberg J. O. (1996), What determines alumni generosity?, "Economics of Education Review", No.15(1).
- CBOS (2015), Internauci, Komunikat z badań, nr 90, Warszawa.
- Chi H., Jnes E.L., Gandhim L.P. (2012), Enhasing Mentoring between Alumni and Students via Smart Alumni System, "Computer Science", No. 9.
- Diagnoza potrzeb uczelni, studentów i absolwentów w zakresie budowania trwałych relacji uczelnia - student - absolwent opartych na wzajemnej wymianie wiedzy i doświadczenia (2013), Raport z badania pogłębionego, Warszawa.
- Flegg C. (2011), Alumni, Libraries and Universities: whereto the relationship, "The Journal of Academic Librarianship", Vol.38, No. 1.
- Hamilton L., Christopherson N. (2007), College Experiences and Alumni Satisfaction at Whitman College, Office of Institutional Research, Yale University.
- Hashim N., Kee P.Ch., Rahman M. (2014), Attempt to Solving Situational Problem of Alumni Employability, "Social Behavioral Science", No.155.
- Kamiński T. ( 2014), Uczelnie i absolwenci - dobre praktyki, http://obywatelenauki.pl/2014/06/uczelnie-i-absolwenci-dobre-praktyki-tekst-tomaszakaminskiego/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444410