PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | 385--394
Tytuł artykułu

Wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania w oparciu o normy ISO - nową szansa dla organizacji non-profit

Warianty tytułu
Implementation of Modern Management Methods Based on ISO Standards - a New Chance for Non-Profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nieustannie rozwijające się rynki lokalne, krajowe, międzynarodowe o wysokim stopniu ryzyka i konkurencyjności stanowią otoczenie, w którym funkcjonują współcześnie przedsiębiorstwa i organizacje non profit. W celu poprawy jakości i skuteczności otoczenie biznesu prowokuje do zwiększenia efektywności procesów w tych organizacjach. Aby uzyskać pełnię informacji niezbędną do prawidłowego funkcjonowania danych instytucji, należy wykorzystywać wszelkie dostępne narzędzia zarządcze w celu wspomagania decyzji. W związku z tym istotne jest określenie źródeł i metod pozyskiwania a także sposoby przetwarzania i udostępniania ich. Jednak aby określone informacje były wykorzystane do maksimum, należy mieć świadomość istnienia przebiegu kluczowych procesów zachodzących w organizacjach. Po zdefiniowaniu wszystkich procesów w instytucjach obserwuje się, że wiele jest skomplikowanych i błędogennych. W związku z tym, dzięki odpowiednim metodom, można wszystko usprawnić, uprościć i zminimalizować powstawanie błędów. Często też (oprócz audytów wewnętrznych) sięga się po rozwiązania wykonywane na zmówienie (audyty zewnętrzne).(fragment tekstu)
EN
Strong competition takes place in modern free market economy. Firms and "non-profit" institutions aiming to stay in the market need to use different methods for innovation in order to be attractive for a potential customer. Due to this reason they seek new solutions retaining current areas of activities but making them more effective and efficient. Organizations come to the conclusion that implementation of quality management systems is becoming an effi cient method for achieving different goals. Owing to that they obtain profit improvement, strengthen their market position and increase trust towards customers. The proper preparation, implementation and development of quality management system will guarantee each organization long-term benefits for the institution itself sensu stricto, as well as for a potential receiver of service or product. Such solutions have been used in the European Union for many years and they should become the required standard in Poland.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Dolnośląskie Biuro Jakości s.c.: Wdrażanie systemów ISO i HCCP, artykuł "Wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001", www.isokonsultant.com/iso-9001.htm.
  • Koziński M., Zamiast kryształowej kuli, www.pckurier.pl.
  • Systemy wspomagania decyzji, www.matrix.pl.
  • www.mswia.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444694

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.