PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 431 Local and Regional Economy in Theory and Practice | 75--83
Tytuł artykułu

The Assessment of Dzierżoniów City Selected Functional Areas in the Eyes of Entrepreneurs - a Research Report

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ocena wybranych obszarów funkcjonalnych miasta Dzierżoniów w oczach przedsiębiorców - raport z badań
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Entrepreneurship and entrepreneurs themselves represent, beyond doubt, one of the crucial components affecting the functioning of Dzierżoniów. It should be emphasized that all surveyed entrepreneurs are in favour of the city development. This phenomenon is based on the principle of mutual relationships, i.e. the better the city functioning, the better the conditions for running a business experienced by entrepreneurs; on the other hand, the more active are the entrepreneurs, the more they support the city development (e.g. jobs, taxes). The study is based on surveys commissioned by the Town Hall in Dzierżoniów over the period of July-August 2013, which also covered entrepreneurs (48 entities). The abovementioned research process remained one of the stages in developing the new Strategy of Local Sustainable Development for Dzierżoniów in the period 2014-2020. The purpose of the study is to present and assess the selected functional areas of Dzierżoniów City (geographic environment, economy, technical infrastructure, social infrastructure, city management) based on the opinions of entrepreneurs.(original abstract)
Przedsiębiorczość i sami przedsiębiorcy są niewątpliwie jednym z ważniejszych elementów funkcjonowania Dzierżoniowa. Należy podkreślić, że wszystkim badanym przedsiębiorcom zależy na rozwoju miasta. Zjawisko to opiera się na zasadzie wzajemnych powiązań - im lepiej funkcjonuje miasto, tym lepsze warunki do prowadzenia biznesu mają przedsiębiorcy, z drugiej strony, im przedsiębiorcy są bardziej aktywni, tym bardziej wspierają rozwój miasta (m.in. miejsca pracy, podatki). Opracowanie powstało w oparciu o badania ankietowe, które przeprowadzone zostały na zlecenie Urzędu Miasta w Dzierżoniowie w okresie lipiec-sierpień 2013 r. i objęły swoim zasięgiem m.in. przedsiębiorców (48 podmiotów). Wspomniany proces badawczy był jednym z etapów tworzenia nowej Strategii Zrównoważonego Rozwoju Lokalnego Dzierżoniowa na lata 2014-2020. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie oraz ocena wybranych obszarów funkcjonalnych miasta Dzierżoniów (środowisko geograficzne, gospodarka, infrastruktura techniczna, infrastruktura społeczna, zarządzanie miastem) w opinii przedsiębiorców.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Blair J., Carroll M., 2009, Local Economic Development. Analysis, Practices and Globalization, SAGE Publications, Thousand Oaks.
  • Cohen S., Eimicke W., Heikkila T., 2008, The Effective Public Manager. Achieving Success in a Chang- ing Government, John Wiley and Sons, San Francisco.
  • Grossman S., Holzer M., 2016, Partnership Governance in Public Management: A Public Solutions Handbook, Routledge, New York.
  • Klasik A., 2002, Strategie regionalne. Formułowanie i wprowadzanie w życie, Wydawnictwo AE, Katowice.
  • Kotler P., Asplund C., Rein I., Haider D., 1999, Marketing Places Europe. How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times Prentice Hall, London.
  • Raszkowski A., 2013a, Diagnoza Dzierżoniowa oraz raport z badań ankietowych, Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Dzierżoniów.
  • Raszkowski A., 2013b, Raport z ewaluacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Lokalnego Dzierżoniowa za lata 2009-2012, Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Dzierżoniów.
  • Raszkowski A., 2013c, Strategia Zrównoważonego Rozwoju Lokalnego Dzierżoniowa na lata 2014- -2020, Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Dzierżoniów.
  • Raszkowski A., 2014, Place marketing in the process of territorial identity creation and strengthening, Journal of European Economy, no 2, vol. 13, Ternopil National Economic University, Ukraine.
  • Strategia Rozwoju Lokalnego Dzierżoniowa na lata 2003-2009, 2003, Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Dzierżoniów.
  • Strategia Rozwoju Lokalnego Dzierżoniowa na lata 2010-2016, 2009, Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Dzierżoniów.
  • Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, 2015, Minister Infrastruktury i Rozwoju, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445164

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.