PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 27--36
Tytuł artykułu

Automatyzacja komunikacji marketingowej w Internecie

Autorzy
Warianty tytułu
Automation of Marketing Communication on the Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikacja marketingowa, w której wykorzystywane są tradycyjne media jest coraz mniej skuteczna i efektywna. Coraz częściej problem ten dotyczy także komunikacji w Internecie. W tej sytuacji menadżerowie są zmuszeni do poszukiwania nowych, bardziej skutecznych i efektywnych sposobów komunikowania się z klientami. Znaczna część nowych form komunikacji powstaje dzięki rozwojowi technologii komunikacyjno-informacyjnej. Istotną rolę w tym zakresie odgrywają narzędzia informatyczne umożliwiające automatyzację komunikacji marketingowej. Celem rozważań jest przedstawienie automatyzacji jako innowacji w komunikacji marketingowej, a także czynników skłaniających przedsiębiorstwa do wdrażania innowacji w zakresie komunikacji marketingowej oraz korzyści z jej automatyzacji. Artykuł przygotowano na podstawie literatury przedmiotu, wyników badań dostępnych w źródłach wtórnych oraz materiałów firm oferujących systemy marketing automation. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing communication, which uses traditional media, is becoming less efficient and less effective. This problem also applies to marketing communication using the Internet. In this situation, managers are looking for new, more efficient and effective ways to communicate with customers. A significant part of new forms of communication was created by the development of information and communication technologies. This article presents the automation of marketing communication as a marketing innovation. The article also discusses the main factors forcing the company to implement marketing innovations in the field of marketing communications. It also identifies the benefits associated with automating communication using marketing automation systems. The article was prepared based on the literature, the results of research available on secondary sources, and companies' materials offering marketing automation systems. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • CBOS (2011), Nudzą, drażnią, dezinformują - Polacy o reklamach, Komunikat z badań, BS/16/2011.
  • Doktorowicz K. (2012), Konwergencja technologiczna i strukturalna we współczesnych mediach. Skutki dla komunikacji, rynku i polityki, (w:) Oniszczuk Z., Wielopolska-Szymura M. (red.), Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  • Gębarowski M. (2007), Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej., Rzeszów.
  • Karcz K. (1997), Proces dyfuzji innowacji. Podejście marketingowe, "Prace Naukowe AE w Katowicach", AE, Katowice.
  • Mikułowski Pomorski J. (2006), Fragmentaryzacja w mediach: proces i narzędzie, "Global Media Journal-Polish Edition", No. 1.
  • Mobasher B., Cooley R., Srivastava J. (2000). Automatic personalization based on web usage, "Communications of the ACM", Vol. 43, No. 8.
  • Mruk H. (red.), (2004), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa.
  • Badania statutowe Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych UE w Katowicach (2013), Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Materiały niepublikowane.
  • Pilarczyk B. (2011), Innowacje w komunikacji marketingowej, "Zeszyty Naukowe", nr 9, PTE, Kraków.
  • Podręcznik Oslo (2005), Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD, Eurostat.
  • Radziszewska A. (2015), Personalizacja w marketingu internetowym i mobilnym, "Marketing i Rynek", nr 8.
  • Szymański G., Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce, Monografie Politechniki Łódzkiej, PL, Łódź.
  • Szynol A., (2012-2013), Konwergencja mediów w praktyce, "Media - Kultura - Społeczeństwo", nr 7-8.
  • Taranko T, (2015), Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Zięba K. (2010), Skuteczność działań marketingowych, "Zeszyty Naukowe, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", nr 3(52).
  • (www1) http://www.spidersweb.pl/2015/07/czas-przed-telewizorem.html [dostęp: 03.09.2015].
  • (www2) http://www.millwardbrown.com/docs/default-source/insight-documents/articles-and-reports/Millward-Brown_AdReaction-2014_USA.pdf [dostęp: 10.09.2015].
  • (www3) http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,14513189,Blisko_jedna_czwarta_internautow_blokuje_reklamy_w.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445548

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.