PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 3 Zarządzanie | 111--120
Tytuł artykułu

E-konsument w grupie wiekowej 55+

Warianty tytułu
E-Consumer in the 55+ Age Group
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Starzenie się społeczeństw w krajach wysoko rozwiniętych jest postrzegane jako jeden z najbardziej widocznych trendów współczesnego świata. W efekcie potencjał rynku ukierunkowanego na klientów powyżej 55 roku życia zdecydowanie wzrasta. Seniorzy nie chcą być postrzegani jedynie przez pryzmat swoich lat i związanych z tym ograniczeń. Coraz częściej sięgają po produkty i rozwiązania zaawansowane technologicznie. W rezultacie ukształtowała się nowa kategoria klienta: e-senior, który aktywnie korzysta z komputera i możliwości internetu. Autorzy artykułu podjęli próbę określenia znaczenia e-commerce dla konsumentów powyżej 55 roku życia. Szczegółowo omówiono istotę ich zachowań nabywczych w przestrzeni on-line i przesłanki je determinujące. Prowadzone rozważania zostały poparte wynikami badań własnych autorów w omawianym zakresie.(abstrakt oryginalny)
EN
The aging of societies in highly developed countries is considered one of the most noticeable trends of the modern world. As a result, the potential of the market targeted at customers over at the age of 55 is growing rapidly. Senior customers do not want to be perceived only through the prism of their age and related constraints. They increasingly often reach for technologically advanced products and solutions. Consequently, a new category of consumer has been born: e-senior who actively uses a computer and on-line possibilities. The authors of this paper made an attempt to determine the meaning of e-commerce for consumers over the age of 55. Particular emphasis was placed on the essence of their purchasing habits in on-line space and the reasons that determine them. The discussion was supported by the results of the authors' own research related to this issue. (original abstract)
Rocznik
Strony
111--120
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Bednarowska, Z., Jędruszek, B. (2012). Prawie 70% młodych ludzi robi zakupy w sieci. PMR. Pobrane z: http://www.research-pmr.com (19.10.2015).
  • Belka, A. (2013). Premium w e-commerce. Marketing w Praktyce, 8, 28-30.
  • Bonek, T., Smaga, M. (2012). Biznes w Internecie. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Dejnaka, A. (2012). Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych. Warszawa: CeDeWu.
  • Dutko, M. (2013). E-Biznes. Poradnik praktyka. Gliwice: Helion.
  • Feldy, M. (2012). Sklepy internetowe. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Gemius Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej (2015). E-commerce oczami internautów, E-commerce w Polsce 2015. Warszawa.
  • Gordon, M. (2013). Jak przyciągnąć niekupujących. Marketing w Praktyce, 8, 40-41.
  • Gregor, B., Stawiszyński, M. (2002). e-Commerce. Bydgoszcz-Łódź: Branta.
  • Hille, P., Walsh, G., Cleveland, M. (2015). Consumer Fear of Online Identity Theft: Scale Development and Validation. Journal of Interactive Marketing, 30, 1-19.
  • Hoffamann, M. (2015). e-Commerce, Raport strategiczny Internet 2014. Warszawa: IAB Polska, PWC.
  • https://www.oecd.org/internet/ieconomy/2771174.pdf (17.10.2015).
  • Jak się żyje osobom starszym w Polsce. GUS. Pobrane z: http://stat.gov.pl/obszary-tematycz- ne/warunki-zycia/dochody-wydatki-i-warunki-zycia-ludnosci/jak-sie-zyje-osobom- -starszym-w-polsce-,8,1.html (19.10.2015).
  • Kołodziejska, M. (2012). Obiecujący rynek. Marketing w Praktyce, 8, 36-38.
  • Kotarbiński, J. (2012). Starszy klient w sklepie. Marketing w Praktyce, 8, 41-43.
  • Kozielski, R. (2012). Nadciąga "silver tsunami". Marketing w Praktyce, 8, 30-32.
  • Norris, M., West, S. (2001). e-Biznes. Warszawa: Wyd. Komunikacji i Łączności.
  • Prognoza ludności do 2030 roku. GUS. Pobrane z: http://www.stat.gov.pl (21.10.2015).
  • Szpringer, W. (2000). Handel elektroniczny - konkurencja czy regulacja. Warszawa: Difin.
  • Wałach, D., Wartość polskiego rynku commerce w 2015 r. Pobrane z: http://www.reseller- -news.pl/var/raport-wartosc-polskiego-rynku-e-commerce-w-2015r (19.10.2015).
  • Żurawski, T. (2015). Jak mówić - bo warto - do 50+. Marketing w Praktyce, 2, 6-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445666

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.