PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | Projekty regionalne i lokalne - sukces projektu | 221--235
Tytuł artykułu

"Szlak kulinarny Podkarpackie Smaki" - analiza doświadczeń

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z punktu widzenia odbiorcy według J. Bessiere i L. Tibere szlaki kulinarne stanowią doskonałą propozycję przede wszystkim dla poszukiwaczy inności. To turyści, którzy w podróży oczekują odmiany od codzienności, więc chętnie próbują potraw nieznanych i niedostępnych w miejscu ich zamieszkania. Z drugiej jednak strony według autorek szlak kulinarny może być adresowany paradoksalnie do grupy turystów, których cechuje tak zwana neofobia, czyli do osób obawiających się nowości i unikających produktów, z którymi się nie zetknęły. To turyści nader trudni, stanowiący wyzwanie i wymagający specjalnej atencji ze strony marketingu. Jak twierdzą autorki, szlaki tematyczne, pod warunkiem, że są w pełni przemyślane i posiadają strukturę wielopoziomowego, pełnego produktu turystycznego, są dla nich okazją do "oswojenia" nowości i przełamania naturalnego lęku. Wymaga to jednak odpowiedniego zaprojektowania trasy, tak by stanowiła nie tylko szlak turystyczny łączący punkty gastronomiczne, ale oferowała dodatkowe atrakcje, mające wymiar edukacyjny (szkolenia, warsztaty, gawędy, pokazy itp.). Wejście w kulturę żywienia staje się wówczas dialogiem z naturalnym środowiskiem, z którym obcuje podróżnik, dając mu kod do odszyfrowania inności i zakosztowania autentyczności miejsca(fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Apetyt na region. Podkarpackie. Ogólnopolskie badania opinii publicznej (2013), Citybell Consulting, ARC Rynek i Opinia
  • B. Santich, The Study of Gastronomy And Its Relevance To Hospitality Education And Training, "International Journal of Hospitality Management" 2004, No. 23
  • M. Hall, R. Mitchell, Wine And Food Tourism [w:] N. Douglas, R. Derrett (red.), Special Interest Tourism, John Wiley & Sons Inc., Australia 2001
  • L. Long, Culinary Tourism, The University Press of Kentucky, Lexington, Kentucky 2004
  • I. Frochot, An Analysis Of Regional Positioning And Its Associated Food Images In French Tourism Regional Brochures [w:] C.M. Hall (red.), Wine, Food, and Tourism Marketing, The Haworth Hospitality Press, Hew York 2003
  • X.A. López, B.G. Martin, Tourism And Quality Agro-Food Products: An Opportunity For The Spanish Countryside, "Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie" 2006, Vol. 97, No. 2
  • I.J. Grande, Análisis de la Oferta de Turismo Cultural en España, "Estudios Turísticos" 2001, No. 150
  • S. Boyne et al., The Isle of Arran Taste Trail [w:] A-M. Hjalager, G. Richards (red.), Tourism and Gastronomy, Routledge, London 2002
  • J. Bessiere, L. Tibere, Traditional Food And Tourism: French Tourist Experience And Food Heritage In Rural Spaces, "Journal of the Science of Food and Agriculture" 2013, No. 93
  • J. Henderson, Food as a Tourism Resource: A View From Singapore, "Tourism Recreation Research" 2004, Vol. 29, No. 3
  • C.M. Hall, L. Sharpies (red.), Food and Wine Festivals and Events Around the World: Development, Management and Markets, Butterworth Heinemann, Oxford 2008
  • P. Reynolds, Culinary Heritage In the Face of Tourism, "Progress in Tourism, Recreation and Hospitality Management" 1994, No. 6
  • L. Stringfellow et al" Conceptualizing Taste: Food, Culture and Celebrities, "Tourism Management" 2013, No. 37
  • H. Zgółkowa (red.), Słownik poprawnej polszczyzny, tom. 41, Wyd. Kurpisz, Poznań 2003
  • Z. Kruczek, Polska geografia atrakcji turystycznych, Wyd. Proksenia, Kraków 2007
  • M. von Rohrscheidt, Kulturowe szlaki turystyczne - próba klasyfikacji oraz postulaty w zakresie ich tworzenia i funkcjonowania, "Turystyka Kulturowa" 2008, nr 2
  • K. Fudyk, Szlaki kulturowe - teoria, http://www.slideshare.net/mikJcrakow/szlaki-kulturowe- teoria (dostęp: 8.05.2015)
  • Program Rozwoju i Promocji Turystyki Gastronomicznej i Szlaków Kulinarnych w Polsce, Landbrand, Hubert Gonera & Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2014
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445962

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.