PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 3 Zarządzanie | 301--317
Tytuł artykułu

Konsumenci i konsumpcja wobec wyzwań XXI wieku

Warianty tytułu
Consumers and Consumption to Challenges of the Twenty-Firstcentury
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań zawartych w niniejszym artykule jest pokazanie rozwoju zrównoważonego w aspekcie gospodarczym, społecznym i ekologicznym jako wiodącego wyzwania XXI wieku oraz wpływu konsumentów i konsumpcji na urzeczywistnianie tego rozwoju. Punktem wyjścia jest przedstawienie i uzasadnienie trójczłonowego układu: społeczeństwo, gospodarka, środowisko jako pełnego obszaru działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wiodący problem analizy - wpływ konsumpcji i konsumentów na zmierzanie ku zrównoważonemu rozwojowi - przedstawiono na przykładzie polskiej gospodarki i jej rozwoju. Wnioski i sugestie dotyczące aktywności konsumenckiej, społecznej i obywatelskiej sprzyjającej zmierzaniu do zrównoważonego rozwoju i tym samym do spełnienia wyzwań XXI wieku są oparte na wynikach badań empirycznych zrealizowanych w ramach projektu badawczego "Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce". (abstrakt oryginalny)
EN
The considerations contained in this article focus on sustainable development in economic, social and ecological aspects as the leading challenge of the twenty-first century. It also describes the impact of consumers and consumption on achieving this development. The starting point is to present the triple system: society, economy and the environment, as a full field of action for sustainable development. The analysis of the leading problem - influence of consumption and consumers to head towards sustainable development - is illustrated on the example of the Polish economy and its development. Conclusions and suggestions regarding consumer, social and civic activities which are conducive to the pursuit of sustainable development and thus to meet the challenges of the twenty-first century are based on the results of empirical studies carried out in the research project "Consumption in the innovative economy".(original abstract)
Rocznik
Strony
301--317
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bezrobocie i wzrost gospodarczy w Polsce. Nowe dane GUS. Pobrane z: www.money.pl (27.01.2015).
  • Budżety gospodarstw domowych GUS za lata 2000-2014.
  • Bylok, F. (2013). Konsumpcja, konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie. Katowice: Śląsk.
  • Bywalec, C. (2010). Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny. Warszawa: C.H. Beck.
  • Kramer, J. (1997). Konsumpcja w gospodarce rynkowej. Warszawa: PWE.
  • Kronenberg J., Bergier T. (red.). (2010). Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Kraków: Fundacja Sendzimira.
  • Kusińska, A. (2007). Tradycjonalizm, nowoczesność, wartości symboliczne i racjonalność jako wyznaczniki zachowań konsumenckich na rynku. W: Z. Kędzior (red.), Konsument, gospodarstwo domowe, rynek. Katowice: Wyd. AE w Katowicach.
  • Mazurek-Łopacińska, K. (w druku). Wybrane uwarunkowania konsumpcji. W: A. Olejniczuk-Merta (red.), Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce.
  • Lipiński, E. (1981). Problemy, pytania, wątpliwości. Z warsztatu ekonomisty. Warszawa: PWE.
  • Odorzyńska-Kondek, J. (w druku). Zachowania rynkowe konsumentów i ich uwarunkowania. W: A. Olejniczuk-Merta (red.), Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce.
  • Płowiec, U. (red.). (2010). Innowacyjna Polska w Europie. Szanse i zagrożenia dla trwałego rozwoju. Warszawa: PWE.
  • Żabiński, L. (w druku). Innowacyjna gospodarka. W: A. Olejniczuk-Merta (red.), Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446174

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.