PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 3 Zarządzanie | 319--328
Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze polskich e-konsumentów na rynku

Autorzy
Warianty tytułu
E-Consumers' Buying Behaviours in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zachowania nabywcze e-konsumentów są zjawiskiem o znacznej dynamice, podlegającym istotnym zmianom dokonującym się wraz z szybko ewoluującą technologią teleinformatyczną. Szybko wzrasta wartość e-zakupów oraz odsetek konsumentów deklarujący ich dokonywanie, a także znaczenie internetu jako źródła informacji wykorzystywanego w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Możliwości oferowane przez technologie teleinformatyczne powodują przy tym, że internet staje się wygodnym instrumentem optymalizacji decyzji nabywczych konsumentów. Artykuł stanowi próbę identyfikacji podstawowych przejawów zachowań polskich e-konsumentów oraz uchwycenia tendencji w zakresie zmian tych zachowań na przestrzeni ostatnich lat. (abstrakt oryginalny)
EN
E-consumers' buying behaviours are a dynamic phenomenon, changing significantly and simultaneously with fast evolving internet technology. The value of on-line purchases and the number of e-buyers is growing fast, as well as the significance of the internet as a source of information used by consumers in buying decision making process. The capabilities offered by new technologies make the internet a handy tool for optimizing the consumers' buying decisions. The paper aims to analyze the basic characteristics of polish e-consumers' behaviour and to identify trends in changes of these behaviours in recent years.(original abstract)
Rocznik
Strony
319--328
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Consumer Barometer (2015). The Consumer Barometer Survey 2014/2015. Pobrane z: https://www.consumerbarometer.com (3.12.2015).
  • Euromonitor (2015). Pobrane z: http://www.portal.euromonitor.com (23.11.2015).
  • Gemius (2012). E-commerce w Polsce 2012 w oczach internautów. Pobrane z: https://www.ecommercepolska.pl (12.11.2015).
  • Gemius (2014). E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska. Pobrane z: http://www.infomonitor.pl (12.11.2015).
  • Gemius (2015). E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska. Pobrane z: https://www.gemius.pl (12.11.2015).
  • Goban-Klas, T., Sienkiewicz, P. (1999). Społeczeństwo informacyjne - szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków: Wyd. Fundacji Postępu Telekomunikacji.
  • GUS (2011). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011. Urząd Statystyczny w Szczecinie. Pobrane z: http://stat.gov.pl (15.11.2015).
  • GUS (2014). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014. Urząd Statystyczny w Szczecinie. Pobrane z: http://stat.gov.pl (15.11.2015).
  • GUS (2015). Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w gospodarstwach domowych w 2015 r. Pobrane z: http://stat.gov.pl (24.11.2015).
  • Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument. Typologia, zachowania. Gliwice: OnePress.
  • Kasriel-Alexander, D. (2015). Top 10 Global Consumer Trends for 2015. Euromonitor International. Pobrane z: http://go.euromonitor.com (9.11.2015).
  • Mobile Institute (2015). mShopper, Polacy na zakupach mobilnych. Pobrane z: https://www.ecommercepolska.pl (3.12.2015).
  • Opiniac (2015). Efekt ROPO w segmentach polskiego e-commerce -2015. Pobrane z: http://opiniac.com (30.11.2015).
  • Tkaczyk, J. (2015). Źródła informacji w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez e-konsumentów - Polska na tle innych państw UE. Marketing i Rynek, 8, 757-769.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446230

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.