PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 444 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 451--459
Tytuł artykułu

Ocena realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności na przykładzie wybranych przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assessment of The Realisation of Corporate Social Responsibility Concept on The Example of Selected Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest ocena realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności (CSR, Corporate Social Responsibility) oraz jej znaczenia dla funkcjonowania przedsiębiorstw. Badania przeprowadzono przy użyciu wywiadu osobistego, według ustrukturowanego planu, który charakteryzuje się bezpośrednią relacją pomiędzy badaczem a badanym. Analiza empiryczna wybranych przedsiębiorstw pozwoliła stwierdzić, że realizacja koncepcji CSR przynosi najlepsze efekty dopiero wówczas, jeśli stanie się elementem strategii organizacji. Przedsiębiorstwa wdrażające zasady społecznej odpowiedzialności uzyskują innowacyjne rozwiązanie systemowe, które staje się elementem je wyróżniającym(abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this article is to assess an implementation of the corporate social responsibility (CSR) concept and its importance for companies functioning. The research was conducted using a personal interview method, according to a structured plan which was characterized by a direct relationship between the investigator and the investigated. A conducted empirical analysis of selected companies revealed that the implementation of the CSR concept was most effective only when it became a part of the strategy of the organization. Businesses which introduce the principles of social responsibility obtain innovative system solutions which are distinctive for them(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Adamczyk J., 2009, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Filek J., 2004, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Frankfort-Nachmia Ch., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
  • Griffin R.W., 2004, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • GUS, 2015, Małe i średnie przedsiębiorstwa niefinansowe w Polsce w latach 2009-2013, Warszawa.
  • Jakubów L., 2008, Strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Kaleta A., Moszkowicz K. (red.), Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 20, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kaleta A., 2013, Realizacja strategii, PWE, Warszawa.
  • Kreikebaum H., 1996, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
  • Kronenberg J., Bergier T., 2012, Sustainable development in a transition economy: business case studies from Poland, Journal of Cleaner Production, no. 26.
  • Luo X., Bhattacharya C.B., 2006, Corporate social responsibility, customer satisfaction and market value, Journal of Marketing, no. 70 (4).
  • Nakonieczna J., 2008, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Norma BS ISO 26000:2010, 2010, Guidance on social resposibility, BSI.
  • Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Pop O., Dina G.Ch., Martin C., 2011, Promoting the corporate social responsibility for a green economy and innovative jobs, Procedia Social and Behavioral Sciences, no. 15.
  • Ratajczak M., Wołoszyn J., 2011, Innowacyjność i ryzyko w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Pisz Z., Rojek-Nowosielska M. (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 220, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Rexhepi G., Kurtishi S., Bexheti G., 2013, Corporate Social Responsibility (CSR) and Innovation The drivers of business growth?, Procedia - Social and Behavioral Sciences, no. 75.
  • Rok B., 2013, Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Stec-Rusiecka J., "Realizacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego", doktorat, materiały niepublikowane.
  • Taysir E.A., Pazarcik Y., 2013, Business ethics, social responsibility and corporate governance: Does the strategic management field really care about these concepts?, Procedia - Social and Behavioral Sciences, no. 99.
  • Teneta-Skwiercz D., 2013, Uwarunkowana realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Übius Ü., Alas R., 2010, The innovation climate - predictor for Corporate Social Responsibility (CSR), EBS REVIEW no. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446488

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.