PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 444 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 623--638
Tytuł artykułu

Wybór dostawców w outsourcingu usług zarządzania należnościami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Choice of Suppliers in The Outsourcing Receivables Management Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z kluczowych czynników sukcesu umowy outsourcingowej jest wybór właściwego dostawcy. Celem artykułu jest analiza preferowanych cech i kryteriów wyboru dostawców usług zarządzania należnościami oraz identyfikacja ryzyka współpracy. Ankietowani menedżerowie odpowiadający za strategię oraz proces zarządzania należnościami potwierdzają, że do wyboru dostawcy należy podchodzić z dużą atencją, gdyż wybór ten pociąga za sobą daleko idące konsekwencje. Ocena potencjalnego dostawcy powinna być obiektywna, dogłębna i przeprowadzona w oparciu o właściwe kryteria wyboru. Powinna również uwzględniać zidentyfikowane wcześniej ryzyko, jakie niesie za sobą outsourcing procesu zarządzania należnościami, by móc je zredukować do minimum(abstrakt oryginalny)
EN
One of the key success factors of the outsourcing contract is a selection of a service provider. The aim of the article is the analysis of the preferred features and criteria connected with the selection of the external providers of services in receivable management and the indication of risk cooperation. Surveyed managers responsible for a strategy and the process of receivable management confirm that lot of attention should be paid to the selection as it causes far-fetched consequences. The assessment of a potential provider should be objective, thorough and conducted on the basis of relevant selection criteria. It should also take into account the risk which was identified earlier and which is related with the outsourcing of receivables management process in order to reduce the said risk to the minimum(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bravard J.L., 2010, Morgan R., Inteligentny outsourcing. Sztuka skutecznej współpracy. Poradnik menedżera, MT Biznes, Warszawa.
  • Ciesielska D., Radło M.J. (red.), 2011, Outsourcing w praktyce, Poltext, Warszawa.
  • Damodaran A., 2009, Ryzyko strategiczne. Podstawy zarządzania ryzykiem, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Dedo K., 2016, Jak stać się mistrzem w korzystaniu z outsourcingu, raport: Różne oblicza outsourcingu. Nowe wyzwania, najlepsze praktyki, Harvard Business Review.
  • Drucker P.F., 2009, Menedżer skuteczny, MT Biznes, Warszawa.
  • Gay Ch.L., Essinger J., 2002, Outsourcing strategiczny: koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Greaver II M.F., 1998, Strategic Outsourcing, A structural Approach Outsourcing Decision and Initiatives, Amacom, New York.
  • Jajuga K. (red.), 2016, Zarządzanie ryzykiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kaczmarek T.T., 2006, Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne, wyd. 2, Difin, Warszawa.
  • Kaleta A., Moszkowicz K., Sołoducho-Pelc L. (red.), 2014, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Prace Naukowe nr 366, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kłos M., 2009, Outsourcing w Polskich przedsiębiorstwach, CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, Warszawa.
  • Kopczyński T., 2010, Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwami, PWE, Warszawa.
  • Korzeniowska A., 2009, Outsourcing w bankach komercyjnych, Difin, Warszawa.
  • Kreczmańska-Gigol K., 2013, Faktoring jako jeden z instrumentów zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi a struktura kapitału, Difin, Warszawa.
  • Kreczmańska-Gigol K. (red.), 2011, Windykacja należności. Ujęcie interdyscyplinarne, Difin, Warszawa.
  • Krupski R. (red.), 2009, Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • Lendzion J.P., Stankiewicz-Mróz A., 2005, Wprowadzenie do organizacji i zarządzania, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Meszar Ch., Wie komme ich scheller zu meinem Geld? Richtig mahnen, liquid bleiben, Existenz sichern: Forderungsmanagement für KMU und Freiberufler, Redline Wirtschaft, Heidelberg 2006.
  • Power M.J., Desouza K.C., Bonifazi C., Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446736

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.