Warianty tytułu
Znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu w warunkach konkurencyjnej gospodarki
Języki publikacji
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełnienia wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z otoczeniem firmy, czyli dobrowolne zaangażowanie. Społeczna odpowiedzialność biznesu to efektywna strategia zarządzania, która poprzez prowadzenie dialogu społecznego na poziomie lokalnym przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw na poziomie globalnym i jednocześnie kształtowania warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Strony
16--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Rzeszów
autor
- University of Technology and Humanities in Radom
Bibliografia
- Bernatt M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu, wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- Caroll A.B., 1993, Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, College Division South, Ohio.
- Davis K., 1973, The case against business assumption of social responsibilities, "Academy of Management Journal", vol. 16.
- Domańska E., 1999, Kapitalizm menedżerski, Wyd. PWE, Warszawa.
- Filek J., 2006, Społeczna odpowiedzialność biznesu - tylko moda, czy nowy model prowadzenia biznesu?, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
- Filip P., Grzebyk M., Kaliszczak L., 2010, Development of the small and medium enterprises in Poland in comparison with European Union Member States, "Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego", seria "Monografie i Opracowania", nr 10, Rzeszów.
- Green Paper: Promoting Framework for Corporate Social Responsibility. COM (2001) 366 final. [2001]. Commision of the European Communities, Brussels. http://odpowiedzialnybiznes.pl [dostęp: 12.12.2015]
- Grzebyk M., Filip P., 2013, Reputation and functioning of small and medium enterprises [w:] Marketing and management, Prace Naukowe Uniwersytetu Preszowskiego, red. P. Dorcak i F. Pollak, Presov.
- ISO 26000- Social Responsibility, http://www.iso.org
- Jakubow L., 2008, Strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 20.
- Kostera M. (red.), 2008, Nowe kierunki w zarządzaniu. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- Kotler Ph., Lee N., 2005, Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Course, John Wiley&Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
- Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
- Paliwoda-Matiolańska A., 2014, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. C.H.Beck, Warszawa.
- Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Business Review", no 6.
- Raport, Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty i opinie, KPMG w Polsce, 2014, online: http://www.kpmg.pl
- Rok B., 2004, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
- Rybak M., 2001, Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość, "Gospodarka Narodowa", nr 3.
- Rybak M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Visser W.: CSR 2.0. Ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu, online: http://odpowiedzialnybiznes.pl [dostęp: 12.12.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171447404