PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 12 | 27--36
Tytuł artykułu

Facilitating Business Transfer in Poland - an Analysis of Matching Platforms

Autorzy
Warianty tytułu
Ku ułatwieniu transferu biznesu w Polsce - analiza platform umożliwiających łączenie kupujących i sprzedających przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Business transfer is a complicated process, in which finding the right buyer causes most of difficulties. Existing online platforms, which match buyers and sellers of enterprises, aim at facilitating this process. However, this can be achieved only if platforms are properly organized and optimized. The aim of this paper is to identify strengths and weaknesses of matching platforms acting at the Polish business transfer market. The objective will be achieved through the analysis of matching platforms content, including terms and conditions, offers and users' announcements. This study shows that the strengths of Polish matching platforms are anonymity and valid advertisements, the weaknesses are their reporting and collaboration at the national and international levels. (original abstract)
Transfer biznesu jest skomplikowanym procesem, w którym znalezienie odpowiedniego kupca stwarza najwięcej trudności. Istniejące platformy internetowe, które umożliwiają łączenie kupujących i sprzedających przedsiębiorstwa i mają na celu uproszczenie tego procesu. Jednak ten cel może zostać osiągnięty tylko wtedy, gdy platformy są odpowiednio zorganizowane i zoptymalizowane. Celem artykułu jest identyfikacja mocnych i słabych stron platform umożliwiających łączenie sprzedających i kupujących firmy, które działają na polskim rynku transferu biznesu. Cel zostanie zrealizowany poprzez analizę treści platform, w tym regulaminów, ofert platform i ogłoszeń użytkowników. Badanie pokazuje, że mocnymi stronami polskich platform poświęconych sprzedaży i zakupowi firm są anonimowość i aktualność ogłoszeń. Słabymi stronami natomiast są sprawozdawczość i współpraca na poziomie krajowym i międzynarodowym. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Allinson, G., Braidford, P., Houston, M., Robson, P. and Stone, I. (2007). The Operation of the SME Transfer Market. Durham: Durham Business School.
  • Battisti, M. and Williamson, A. (2015). The Role of Intermediaries in the Small Business Transfer Process. Small Enterprise Research, 22 (1), 32-48.
  • Cadieux, L. and Brouard, F. (2009). La transmission des PME. Perspectives et enjeux. Québec: Presses de l'Universite du Quebec.
  • CSES (2013). Evaluation of the Implementation of the 2006 Commission Communication on Business Transfers. Sevenoaks: Centre for Strategy & Evaluation Services.
  • D'Andria, A. and Richomme-Huet, K. (2011). Are Websites Relevant Tools for Actors of the Business Transfer? ICSB World Conference Proceedings, 1-24.
  • Ernst & Young (2015). Coming Home or Breaking Free? A Closer Look at the Succession Intentions of Next-generation Family Business Members. Ernst & Young.
  • European Commission (2006). Markets for business Transfers Fostering Transparent Market-Places for the Transfer of Business in Europe. Brussels: European Commission.
  • European Commission (2012). Facilitating Transfer of Business. Guide Series: How to Support SME Policy from Structural Funds. Brussels: European Commission.
  • European Commission (2015). Annual Report on European SMEs 2014/2015. SMEs Start Hiring Again. Brussels: European Commission.
  • Gierszewska, G. and Romanowska, M. (2002). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Gomes, E., Angwin, D.N., Weber, Y. and Yedidia Tarba, S. (2013). Critical Success Factors through the Mergers and Acquisitions Process. Thunderbird International Business Review, 55 (1), 13-35.
  • Harada, N. (2007). Which Firms Exit and Why? An Analysis of Small Firm Exits in Japan. Small Business Economics, 29 (4), 401-414.
  • Instytut Biznesu Rodzinnego (2014). Barometr sukcesyjny i prognozowanie ścieżek kariery dzieci z firm rodzinnych. Poznań: Instytut Biznesu Rodzinnego i KPMG.
  • Meijaard, J. (2005). Business Transfer in the Netherlands. In: J. Snijders and H. Haane (eds.), Entrepreneurship in the Netherlands. Business Transfer: A New Start (pp. 17-28). Zoetermeer: EIM Business & Policy Research.
  • Obłój, K. (2014). Strategia organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Stone, I.E., Robson, P.J.A. and Braidford, P. (2008). Buying and Selling of SMEs: Identifying and Responding to Market Failure in the UK. ICSB World Conference Proceedings, 1-38.
  • Tarnawa, A. and Zadura-Lichota, P. (2015). Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2013-2014. Warszawa: PARP.
  • Thevenard-Puthod, С. and Picard, С. (2012). The Effectiveness of Business Transfer Mentoring for Reducing Buyers' Perceived Difficulties during the Post-transfer Phase: Lessons from an Experimental European Project. Transeo.
  • Van Teeffelen, L. (2009). Expert Opinions on SME Transfers: Do They Help Policymakers and Entrepreneurs? Conference paper presented at: AUMEC Conference, Antalya.
  • Van Teeffelen, L. (2010). Exploring Success and Failure in Small Firm Business Transfers. Breukelen: Nyenrode Business Universiteit.
  • Van Teeffelen, L. (2012). Avenues to Improve Success in SME Business Transfers: Reflections on Theories, Research and Policies. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
  • Van Teeffelen, L., Weesie, E., Depelssemaker, M., Alba, O. and Pirotte, N. (2016). Quality of SME Business Transfers Matching Platforms: Research Outcomes of 12 European Countries. Transeo.
  • Varamäki, E., Viljamaa, A., Tall, J. and Länsiluoto, I.A. (2014). The Success of SME Business Transfers - Buyers' and Successors' Perspective. ICSB World Conference Proceedings, 1-17.
  • Viljamaa, A., Tall, J., Varamäki, E., Singer, S. and Durst, S. (eds.) (2015). Business Transfer Ecosystems and Awareness Raising Activities. Situation Analysis of five European Countries. Seinäjoki: Seinäjoki University of Applied Sciences.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448102

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.