PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 449 Ekonomia | 350--357
Tytuł artykułu

Rola państwa i instytucji rządowych w promowaniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of The State And Government Agencies in Promoting The Concept of Corporate Social Responsibility in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w ostatnich latach zyskuje na znaczeniu. Jej powiązanie z ochroną środowiska, a także wsparciem społeczności lokalnej powoduje, że państwo za pomocą instytucji rządowych stara się prowadzić działania na rzecz promocji i edukacji w zakresie wdrożenia CSR wśród polskich przedsiębiorstw. W tym celu wykorzystywane są różne instrumenty, np. informacje dotyczące CSR na witrynach agencji rządowych, konkursy CSR, ustawodawstwo. W artykule przedstawiono i poddano ocenie wybrane obszary aktywności państwa na polu CSR, których celem jest wzrost zainteresowania przedsiębiorstw omawianą koncepcją. Podjęty temat badawczy został zrealizowany za pomocą metody krytycznej oceny, w tym analizy literatury, raportów i opracowań wraz z wnioskowaniem(abstrakt oryginalny)
EN
This paper discusses the problem of CSR in Polish enterprises. Corporate social responsibility is a concept which in recent years has gained importance. Its relationship with the environment, and support the local community cause that the government tries to promote the implementation of CSR among Polish companies. This uses various instruments for example: information about CSR on websites of government agencies, CSR competitions, legislation. The article presents and assesses the selected areas of state activity in the field of CSR, whose aim is to increase the interest of CSR among enterprises. The analysis is based on the findings from the available literature, documents and reports in scope of CSR(original abstract)
Rocznik
Strony
350--357
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Hopkins M., 2007, Corporate Social Responsibility and International Development: Is Business the Solution?, Earthscan, London, s. 15.
  • Jastrzębska E., 2015, Rola państwa we wdrażaniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Unii Europejskiej, Białostockie Studia Prawnicze, z. 18, Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Temida 2, Białystok, s. 129-137.
  • Kisiel A., 2013, Zarządzanie przez odpowiedzialność. Podstawa odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa, s. 37.
  • Leoński W., 2014, Koszty i korzyści związane z koncepcją CSR, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 347, Ekonomia, red. J. Sokołowski, M. Rękas, G. Węgrzyn, Wrocław, s. 314-322.
  • Ministerstwo Rozwoju, 2016, Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Informacja prasowa, https://www.mr.gov.pl/media/14827/Plan_na_rzecz_Odpowiedzialnego_Rozwoju_informacja_prasowa.pdf (2.04.2016).
  • Piskalski G., 2015, Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach. Teoria a praktyka, Fundacja Centrum CSR.PL, Warszawa, s. 8.
  • Płoszajski P. (red.), 2012, Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, OpenLinks, Warszawa, s. 6.
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2016, Aktualności CSR, http://csr.parp.gov.pl (4.02.2016).
  • Rudnicka A., 2012, CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, s. 16.
  • Ustawa z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, Dz.U. 1997, nr 123, poz. 776 ze zm.
  • Zarządzenie Ministra Gospodarki z 9 lipca 2014 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, Dz.U. Ministra Gospodarki z 2014 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448680

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.