PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 4 (67) | 11--20
Tytuł artykułu

Komunikowanie globalne - rewizja pojęcia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Global Communication - Revision of Concepts
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tekstu jest rewizja pojęcia komunikowania globalnego na podstawie literatury ostatnich lat i wyników badań nad miękką siłą i dyplomacją publiczną, prowadzonych przez autorkę. Ta dziedzina to jeden z nurtów współczesnych badań nad komunikowaniem globalnym. W ujęciu autorki globalność komunikowania występuje wtedy, gdy przekazy są powszechnie dostępne i dekodowalne, pomimo różnic kulturowych. Elementem łączącym studia nad miękką siłą i dyplomacją publiczną z innymi nurtami jest pojmowanie komunikowania globalnego jako sieci. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the paper is to verify the understanding of global communication in literature and to confront it with results of the author's research on soft power and public diplomacy. The latter domain belongs to one of the schools in contemporary research in global communication. According to the author, communication is global when it is being universally accessible and decodable despite cultural differences. The understanding of communication in terms of networks links the studies on soft power and public diplomacy with global communication research. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • M. Castells, Communication power, Oxford 2011; wydanie polskie: W³adza i komunikowanie, Warszawa 2013.
  • P. Boczkowski, Digitizing the news. Innovation in online newspapers, Boston 2004, s. 10.
  • I. Volkmer, The global public sphere. Public communication in the age of refl ective interdependence, Cambridge 2014, s. 10.
  • J. Stratton, Cyberspace and the globalization of culture [w:] Internet culture, red. D. Porter, New York 1997, s. 258.
  • J. Curran, Reinterpreting the Internet [w:] J. Curran, N. Fenton, D. Freedman, Misunderstanding the Internet, London-New York 2012, s. 8.
  • N. Fraser, Transnationalizing the public sphere, "Theory, Culture and Society" Vol. 24 (2007), nr 4, s. 7-30.
  • A. Appadurai, Nowoczesnoœæ bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji, Krakow 2005.
  • C.J. Hamelink, Global communication, London 2015, s. 6.
  • N. Gardels, M. Medavoy, American idol after Iraq. Competing for hearts and minds in the global media age, Oxford 2009, s. 1.
  • M. Meckel, Die globale Agenda. Kommunikation und Globalisierung, Wiesbaden 2001, s. 19 i nast. 13 Tam¿e, s. 147.
  • D. Winseck, The WTO, emerging policy regimes and the political economy of transnational communications [w:] M. Raboy, Global media policy in the new Millenium, Luton 2002, ss. 19, 23.
  • Global communication. Theories, stakeholders and trends, red. T.L. McPhail, Oxford 2010, s. 3 i nast.
  • I. Volkmer, Introduction [w:] The handbook of global media research, red. I. Volkmer, Oxford 2012, s. 2-3.
  • M.M. Kraidy, P.D. Murphy, Shifting Geertz. Toward a theory of translocalism in global communication studies, "Communication Theory", Vol. 18 (2008), nr 3, s. 348-349.
  • W. Schulz, Politische Kommunikation. Theoretische Ansatze und Ergebnisse empirischer Forschung, Wiesbaden 2008, s. 71.
  • J. Galtung, M.H. Ruge, The structure of foreign news [w:] Media sociology, red. J. Tunstall, London 1970, s. 259-300.
  • M. Curtin, Murdoch's dilemma, or "What's the price of TV in China"?, "Media, Culture & Society", Vol. 27 (2005), nr 2, s. 157.
  • W. Wanta, Fox News and the polarization of attitudes in the U.S., "Central European Journal of Communication" Vol. 1 (2008), nr 1, s. 111-121.
  • T.U. Figenschou, Al Jazzera and the global media landscape. The South is talking back, London 2014.
  • E. Galal, Introduction [w:] Arab TV - Audiences. Negotiating religion and identity, red. E. Galal, Frankfurt am Main 2014, s. 9 i 16.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448792

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.