PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 7 | nr 4 | 59--68
Tytuł artykułu

The Precautionary Procedures in the Case of Noncompliance with the Ballast Water Management Convention's Standards - Possible Solutions for Polish Ports

Warianty tytułu
Postępowanie awaryjne w przypadku braku zgodności jakości wód balastowych ze standardami konwecyjnymi - możliwe rozwiązania dla portów polskich
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
On the 8th of September 2017 the International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments (BWMC) adopted in 2004 will enter into force. It implies a lot of requirements on shipowners and port states. The aim of this article is to elaborate possible solutions that might be adopted in Polish ports as a precautionary measures in the case of non-compliance with the provisions of BWMC. The article starts with a brief overview of BWMC and ballast water quality standards. Further it discusses the possible circumstances when the ballast water quality standards under BWMC would not be met. The elaboration of possible solutions and mitigation measures in the event of non-compliance with the BWMC constitutes the main part of the article. They are crucial while developing a port contingency plan and include for example shore-based reception facility for ballast water, mobile ballast water treatment systems, using of potable water etc. The article ends with a brief analysis of a possible fee systems for reception of ballast water. The research has been based on the profound analysis of the Convention and related legal documents, interviews with ports' representatives as well as e-mail interviews with maritime authorities in the Baltic Sea countries. (original abstract)
Dnia 8 września 2017 r. wchodzi w życie Międzynarodowa konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami (Konwencja balastowa) uchwalona w 2004 r., która nakłada wiele obowiązków zarówno na armatorów statków, jak i na Państwa - strony konwencji. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie możliwych rozwiązań, które mogłyby być przyjęte w polskich portach jako środki awaryjne w przypadku, gdy statek nie przestrzega postanowień Konwencji. Artykuł rozpoczyna krótka charakterystyka Konwencji oraz wprowadzonych jej postanowieniami standardów postępowania z wodami balastowymi (D-1 i D-2). W dalszej kolejności opisane zostały potencjalne okoliczności, w których statek może nie spełniać opisanych standardów. Główną część artykułu stanowi omówienie możliwych rozwiązań oraz środków zapobiegawczych, mogących mieć zastosowanie w przypadku niespełniania standardów konwencyjnych. Środki te są istotne w opracowaniu planu awaryjnego i dotyczą takich rozwiązań jak lądowe urządzenia odbiorcze dla wód balastowych, mobilne urządzenia odbiorcze, stosowanie wody pitnej jako wody balastowej itp. Artykuł kończy krótka analiza systemów opłat, mogących mieć zastosowanie w przypadku odbioru i obróbki wód balastowych. Artykuł powstał w oparciu o wnikliwą analizę przepisów Konwencji balastowej i towarzyszących jej regulacji i wytycznych, a także wywiady z przedstawicielami portów oraz urzędów morskich krajów regionu Morza Bałtyckiego. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
59--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gdynia Maritime University
Bibliografia
  • Belfontaine N., Haag F., Linden O., Matheickal J. (edts.), Emerging Ballast Water Management Systems, Proceedings of the IMO-WMU Research and Development Forum, Sweden, 2010.
  • GEF-UNDP-IMO GloBallast Partnerships Programme and IUCN, Economic Assessments for Ballast Water Management: A Guideline. GEF-UNDP-IMO GloBallast Partnerships, London, UK and IUCN, Gland, Switzerland. GloBallast Monographs No. 19, 2010.
  • GEF-UNDP-IMO GloBallast Partnerships Programme and WMU, Identifying and Managing Risks from Organisms Carried in Ships' Ballast Water, GEF-UNDP-IMO GloBallast Partnerships, London, UK and WMU, Malmö, Sweden., GloBallast Monograph No. 21, 2013.
  • GEF-UNDP-IMO, Establishing equivalency in the performance testing and compliance monitoring of emerging alternative Ballast Water Management Systems - A technical review, GloBallast Monograph Series No. 20; GESAMP Reports and Studies No. 83.
  • Guidance on Entry or Re-entry of Ships into Exclusive Operation Within Waters Under the Jurisdiction of a Single Party BWM.2/Circ.52.
  • Guidelines for Ballast Water Reception Facilities (G5) Resolution MEPC.153(55).
  • Guidelines for Port State Control under the BWM Convention, Resolution MEPC.252(67), 2014.
  • IMO Comprehensive Manual on Port Reception Facilities, IMO, London, 1999.
  • Klopott M., Koncepcja wydawania zwolnień na podstawie prawidła A-4 konwencji BWMC - istota i krytyka rozwiązania, "Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego", 2015, nr 12.
  • The International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments 2004.
  • Tsolaki E., Diamadopoulos E., Technologies for ballast water treatment: a review, "Journal of Chemical technology and Biotechnology", January 2010.
  • Werschkun B. et. al., Emerging risks from ballast water treatment: The run-up to the International Ballast Water Management Convention, "Chemosphere" 112, 2014.
  • www.imo.org.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449004

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.