PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (66) | 77--92
Tytuł artykułu

Media publiczne - obywatelskie czy narodowe? Najnowszy dyskurs parlamentarny o mediach w kontekście zmian w ustawie o radiofonii i telewizji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Public media - citizen or national? The parliamentary discourse on media in the context of the latest amendments to the Law on Radio and Television
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od momentu uchwalenia w 1992 r. ustawa o radiofonii i telewizji była wielokrotnie nowelizowana, konsekwencją zmian były roszady personalne w mediach publicznych. Po zwycięskich wyborach PiS zapowiada całościową reformę mediów publicznych. Wśród polityków wszystkich opcji reprezentowanych w Sejmie przeważa zdanie, że media wymagają naprawy. Artykuł przedstawia dyskusję wokół rządowej reformy mediów publicznych rozpoczętą w grudniu 2015 r. Podstawą rozważań jest analiza debaty parlamentarnej wokół nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji autorstwa PiS oraz wyniki badań kwestionariuszowych zrealizowanych przez serwis MamPrawoWiedziec.pl jesienią 2015 r. (abstrakt oryginalny)
EN
Since its enactment in 1992 Law on Radio and Television was amended many times. The purpose of amendments was to enable staff changes in public media. After successful election PiS announces a new reform of the public media. Among the politicians of all options in Sejm the prevailing opinion is that the media need to be repaired. Article will discuss controversy around the reform started by the government in 2015. The basis of the analysis are: the parliamentary debate on the recent amendment, proposed by PiS, to the law on public media and the results of a survey, conducted by MamPrawoWiedziec.pl in Autumn 2015. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
77--92
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • K. Jakubowicz, Telewizja a człowiek i społeczeństwo [w:] Człowiek a telewizja, red. K. Jakubowicz, B. Puszczewicz, Warszawa 1990, s. 7
  • Z. Oniszczuk, Mediatyzacja polityki i polityzacja mediów. Dwa wymiary wzajemnych relacji, "Studia Medioznawcze" 2011, nr 4
  • K. Jakubowicz, Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli, Warszawa 2013
  • J. Braun, Potęga czwartej władzy. Media, rynek społeczeństwa, Warszawa 2005
  • K. Pokorna-Ignatowicz, Telewizja publiczna jako "łup polityczny", "Studia Medioznawcze" 2010, nr 2
  • B. Dobek-Ostrowska, System partyjny a media w Polsce - zależności i relacje, "Studia Medioznawcze" 2010, nr 2
  • R. Dziemba, Zmiany w modelu zarządzania oraz fi nansowania publicznej radiofonii i telewizji: Od politycznego klinczu do ekonomicznego racjonalizmu [w:] Media i polityka. Relacje współzależności, red. M. Adamik- Szysiak, Lublin 2014
  • K. Zdrojewska, Rynek radiowy w Polsce po 1989 roku. Od pierwszych stacji komercyjnych do sieci sformatowanych [w:] Polski system medialny 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013
  • K. Pokorna-Ignatowicz, Od leninowskiej koncepcji prasy do wolnych mediów. Koncepcja "nowego ładu informacyjnego" w "Porozumieniach Okrągłego Stołu" [w:] Polski system medialny 1989-2011, red. K. Pokorna-Ignatowicz, Kraków 2013
  • M. Wnuk, Dziewiętnaście żyć ustawy medialnej, serwis.mamprawowiedziec.pl, http://serwis.mamprawowiedziec. pl/analiza/2015/12/Dziewietnaste-zycie-ustawy-medialnej.html [dostęp: 01.04.2016]
  • M. Wąsicka, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jako przedmiot zainteresowania polityków, "Przegląd Politologiczny" 2014, nr 2
  • Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. 1993 nr 7 poz. 34)
  • E. Modrzejewska, Spór polityczny jako strategia retoryczna. Na podstawie materiału prasowego w okresie rządów Prawa i Sprawiedliwości 2005-2007 oraz Platformy Obywatelskiej 2007-2009, praca doktorska obroniona na WDiNP UW, Warszawa 2013
  • M. Czyżewski, S. Kowalski, A. Piotrowski, Wprowadzenie [w:] Rytualny chaos, red. M. Czyżewski, S. Kowalski, A. Piotrowski, Kraków 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449020

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.