PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (66) | 123--137
Tytuł artykułu

Komunikacja sponsoringowa oraz ambush marketing podczas Euro 2016

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sponsoring and ambush marketing during Euro 2016 football games
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi analizę wybranych form komunikacji fi rm wokół Euro 2016, koncentrując się głównie na przekazie reklamowym zarówno w Polsce, jak i w wybranych krajach europejskich. Zostały w nim pokazane najczęstsze motywy wykorzystywane podczas kampanii prowadzonych zarówno przez sponsorów, jak i przez marki balansujące na granicy lub przekraczające granice ambush marketingu. Naszkicowano zagadnienie sponsoringu i funkcje oraz jego rosnące znaczenie jako formy promocji. Przedstawiono również główne kategorie graczy rynkowych podczas Euro 2016 i praw, którymi dysponują (abstrakt oryginalny)
EN
The article is a description of some forms of communication around Euro 2016 focusing mainly on the transmission of advertising, both in Poland and in selected European countries. Author shown the most common grounds on which base campaigns both sponsors and other brands which are near the ambush marketing. In article were also some issue of sponsorship, functions and its increasing importance as a form of promotion. It also presents the major categories of market players during Euro 2016 and their marketing rights (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
123--137
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Warszawa 2012
  • T. Sztucki, Encyklopedia marketingu, Warszawa 1998
  • Raport IEG sponsorship report, Chicago 2013
  • Raport Sponsoring sportowy w Polsce, SportWin, Poznań 2011
  • Raport Sponsorship spending report, ILG LLC 2016, www.sponsorship.com [dostęp: 05.07.2016].
  • Global sponsorship spending from 2007 to 2016, http://www.statista.com/statistics/196864/global-sponsorship- spending-since-2007/ [dostęp: 05.07.2016]
  • The world sponsorship monitor. Annual review 2012 [1/2013], www.sponsorship.com [dostęp: 05.07.2016]
  • E. Radicchi, Sports sponsorship evolution in the economic recession. Analytical evidence from empirical cases, Florencja 2014
  • A. Mikołajczyk, Ambush marketing na międzynarodowych imprezach sportowych, s. 254, http://www.studiagdanskie. gwsh.gda.pl/tom6/studia VI mikolajczyk.pdf [dostęp: 04.08.2016]
  • Czy Polacy znają sponsorów Euro 2016 i narodowej reprezentacji? Badanie SMG Polska i ARC Rynek i Opinia, http://www.marketing-news.pl/message.php?art=47506 [dostęp: 05.07.2016]
  • Sponsor tecnici nazionali Euro 2016. Adidas batte Nike a Puma, http://www.calcioefi nanza.it/2015/11/18/ sponsor-tecnici-nazionali-euro-2016-adidas-batte-nike-e-puma/ [dostęp: 14.07.2016]
  • Sponsorzy sportu bardziej przekonują mężczyzn, http://www.arc.com.pl/sposnorzy_sportu_bardziej_przekonuja_ mezczyzn-40999580-pl.html [dostęp: 28.04.2016]
  • http://www.admonkey.pl/Rozpoznawalnosc-marek-sponsorujacych-Euro2016-46796.html [dostęp: 04.08.2016]
  • http://www.admonkey.pl/Rozpoznawalnosc-marek-sponsorujacych-Euro2016-46796.html [dostęp: 04.08.2016]
  • O indywidualnych kontraktach reklamowych więcej na Nie tylko Robert Lewandowski - polscy piłkarze przed Euro na boisku reklamowym, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nie-tylko-robert-lewandowski-polscypilkarze- przed-euro-na-boisku-reklamowym-video [dostęp: 13.06.2016]
  • Lewy - gwiazda spadająca. Cienka linia między krytyką a hejtem, http://www.newsweek.pl/sport/euro-2016- -lewy-z-milikiem-na-lawke-od-bohatera-do-zera,artykuly,388215,1.html [dostęp: 12.06.2016]
  • Bohaterowie Euro nowymi królami reklamy? Niekoniecznie, http://www.forbes.pl/bohaterowie-euro-2016- lewandowski-krychowiak-pazdan,artykuly,205860,1,1.html [dostęp: 15.07.2016]
  • M. Desbordes, Marketing and football. An international perspective, Burlington 2007
  • Mistrzowska kampania Banku Zachodniego WBK, http://nowymarketing.pl/a/10173,mistrzowska-kampania -banku-zachodniego-wbk?h=4536ec [dostęp: 12.07.2016]
  • http://szczesliwesznurowki.pl/ [dostęp: 05.07.2016]
  • Lufthansa "everyone's fanhansa" by Kolle Rebbe, http://www.campaignlive.co.uk/article/lufthansa-everyones- fanhansa-kolle-rebbe/1394414 [dostęp: 14.07.2016]
  • http://www.three.ie/football/ [dostęp: 14.07.2016]
  • Afera majtkowa na Euro 2012, https://pl.pokerstrategy.com/news/world-of-poker/Afera-majtkowa-na-Euro- 2012!_60942/ [dostęp: 14.07.2016]
  • Ad of the day: Paddy Power gives Scots something to cheer about in fi rst Euro 2016 ad, http://www.thedrum. com/news/2016/05/27/ad-day-paddy-power-gives-scots-something-cheer-about-fi rst-euro-2016-ad [dostęp: 13.07.2016]
  • BBC Wales Euro 2016 trailer: It's our time, http://www.bbc.com/sport/football/36268160 [dostęp: 28.06.2016]
  • Volvo | Made by Sweden with Zlatan Ibrahimović, http://www.thedrum.com/profi le/project/244859/volvomade- sweden-zlatan-ibrahimovi [dostęp: 13.07.2016]
  • Marcel Desailly stars in brilliant Carlsberg Euro 2016 ad, http://www.goal.com/en/news/19192/carlsberg/ 2016/05/17/23597112/marcel-desailly-stars-in-brilliant-carlsberg-euro-2016-ad [dostęp: 13.07.2016]
  • Euro 2016 trail: Liberte, Egalite, Foote, http://www.bbc.com/sport/football/36346338 [dostęp: 13.07.2016]
  • The Top 10 Commercials from Euro 20016, http://www.doz.com/media/top-commercials-euro-2016-ads [dostęp: 10.07.2016]
  • Ambush marketing - czy UEFA ma wyłączność na skojarzenia z EURO 2012?, http://praworeklamy.blogspot.
  • Case study Orange podczas Euro 2012 na http://edossiers.orange.com/pdfs/orange-euro2016-en/dp_orange_ euro2016_en_full.pdf [dostęp: 12.07.2016]
  • Euro 2016 campaign round-up: Brands shoot for footballing glory, http://www.campaignlive.co.uk/ article/ 1393869/euro-2016-campaign-round-up-brands-shoot-footballing-glory
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.