PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 12 | 120--128
Tytuł artykułu

The Verification of the Graduates' Competencies as the Element of Education Safety

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Weryfikacja kompetencji absolwentów elementem bezpieczeństwa edukacyjnego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
While designing curriculums the university takes into account educational needs of stakeholders and confronts them with the demand for labour on the market. Achieving a high level of competencies by the graduate of the higher school increases their chances of being employed. The purpose of this article is to verify the graduates' competencies with the employers' expectations while making decisions in the recruitment processes. The result of the analysis is the finding that the employers' demand for employees' skills is justified in the supply of graduates' competencies on the labour market.(original abstract)
Uczelnia przygotowując programy kształcenia uwzględnia potrzeby edukacyjne interesariuszy oraz konfrontuje je z popytem na pracę na rynku. Uzyskanie wysokiego poziomu kompetencji przez absolwenta szkoły wyższej zwiększa jego szanse na zatrudnienie. Celem artykułu jest weryfikacja kompetencji absolwentów z oczekiwaniami pracodawców przy podejmowaniu decyzji w procesach rekrutacyjnych. Efektem analiz jest stwierdzenie iż, zapotrzebowanie na kompetencje pracowników ze strony pracodawców ma uzasadnienie w podaży posiadanych kompetencji przez absolwentów na rynku pracy.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
120--128
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
  • Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
  • Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Bibliografia
  • Alvesson M., Knowledge Work and Knowledge-Intensive Firms, Oxford University Press, Oxford 2009.
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Baron A., Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim: uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
  • Brockmann M., Clarke L., Mehau Ph., Winch Ch., Competence-Based Vocational Education and Training (VET): the Cases of England and France in a European Perspective, Vocations and Learning, 1(2008), pp. 227-244.
  • Chmielecka E., Wiedza, umiejętności, postawy - trzy wymiary edukacji wyższej wpisane w ramy kwalifikacji; www.ekspercibolonscy.org.pl, (accessed: 23rd September 2015).
  • Dymicka A., Smarzewska A., Melaniuk E., Szepeluk A., Praktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego, in Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku, ed. Kubiak M., Smarzewska A., Wydaw. PSW JPII, Biała Podlaska 2014, pp. 139-151.
  • Juchnowicz M., Sienkiewicz Ł., Jak oceniać pracę? Wartość stanowisk i kompetencji, Difin, Warszawa 2006.
  • Kayani F.N., A classification model for employee development, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 2012, Vol 4, No 1, pp. 396-404.
  • Kraśniewski A., Ocena sytuacji w szkolnictwie wyższym w Polsce w zakresie opracowywania efektów kształcenia związanych z wprowadzeniem Krajowej Struktury Kwalifikacji (Krajowych Ram Kwalifikacji); www.nauka.gov.pl/g2, (accessed: 23rd September 2015).
  • Matusiak K.B. (ed.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa 2008.
  • Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Sienkiewicz Ł., Trawińska-Konador K., Podwójcic K., Polityka zarządzania kompetencjami pracowników, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013.
  • Smarzewska A., Analiza preferencji wyboru uczelni oraz kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe przez studentów I roku studiów stacjonarnych jako efekt zaspokojenia potrzeb w zakresie bezpieczeństwa edukacyjnego, in Obronność jako dyscyplina naukowa, ed. Polak A., Krakow-ski K., Akademia Obrony Narodowej, Warszawa 2015, pp. 210-218.
  • Smarzewska A., Melaniuk E., Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo na-rodowe PSW w Białej Podlaskiej, Kwartalnik Bellona, 4(2014), pp. 175-185.
  • Smarzewska A., Melaniuk E., Modyfikacja punktów ECTS w planie studiów, Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Vol.89., 2(2015), pp. 51-62.
  • Smarzewska A., Melaniuk E., Szepeluk A., Dymicka A., Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW, Rozprawy Społeczne, Vol. 9., 2(2015), pp. 72-81.
  • Smarzewska A., Melaniuk E., Wpływ oceny na dyplomie na możliwość zatrudnienia absolwentów kierunku Bezpieczeństwo Narodowe, Rozprawy Społeczne, Vol. 8., 4(2014), pp. 43-49.
  • Whiddett S., Hollyfirde S., Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.