PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 10 | 23--29
Tytuł artykułu

Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi logistyczne

Warianty tytułu
Shaping Competitive Advantage of an Enterprise Providing Logistics Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie procesu kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa świadczącego usługi logistyczne. W opracowaniu dokonano ogólnej charakterystyki usługodawców logistycznych. Opisano uwarunkowania działalności współczesnych przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Zaprezentowano proces kształtowania przewagi konkurencyjnej współczesnych usługodawców logistycznych. Artykuł napisano na podstawie studiów literatury, badań przeprowadzonych przez różne ośrodki naukowe oraz własnych badań empirycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to show the process of shaping competitive advantage of an enterprise providing logistics services. The study presents a general characteristic of logistics service providers and describes conditions of operation of contemporary enterprises providing logistics services. The process of shaping competitive advantage of contemporary logistics service providers has been displayed. The article has been written on the basis of the study of literature, research conducted by various research centres and own empirical research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
23--29
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku
Bibliografia
  • Alkhatib, S.F., Darlington, R., Nguyen, T.T. (2015). Logistics Service Providers (LSPs) evaluation and selection. Strategic Outsourcing: An International Journal, 8(1), 102-134.
  • Banaszyk, P. i Gołembska, E. (2015). Logistyka w biznesie międzynarodowym. Warszawa: WNT.
  • Bąkowska-Morawska, U., Witkowski, J. (2015). Kulturowe uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw w Japonii, Polsce i Wielkiej Brytanii. Organizacja i Kierowanie, (4), 39-54.
  • Blaik, P. (2015). Efektywność logistyki. Aspekt systemowy i zarządczy. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Bellingkrodt, S., Wallenburg, C.M. (2015). The role of customer relations for innovativeness and customer satisfaction. The International Journal of Logistics Management, 26(2), 254-274.
  • Brdulak, H. (2012). Logistyka w trudnych czasach - szansa czy ryzyko? Zmiany w globalnych łańcuchach dostaw. W: H. Brdulak (red.), Logistyka przyszłości (13-86). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Brüning, M., Hartono, N.T.P., Bendul, J. (2015). Collaborative recovery from supply chain disruptions: characteristics and enablers. Research in Logistics & Production, 5(3), 225-237.
  • Cichosz, M. (2016). Proces innowacji w relacjach operatorów logistycznych z klientami. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, (6), 2-8.
  • Fechner, I. (2011). Definicja usługi logistycznej. W: W. Rydzkowski (red.), Usługi logistyczne. Teoria i praktyka (9-20). Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
  • Ficoń, K. (2015). Trzy logistyki. Wojskowa, kryzysowa, rynkowa. Warszawa: BEL Studio.
  • Gąsowska, M.K. (2014). Rola innowacji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach wahań koniunktury na przykładzie wybranych przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie, (74), 513-524.
  • Gąsowska, M.K. (2013). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw sektora TSL a współpraca z wybranymi usługobiorcami w świetle badań. Zeszyty Naukowe Nr 790. Problemy Transportu i Logistyki, (23), 167-177.
  • Gołembska, E. (2012). Istota, cel i zakres logistyki. W: E. Gołembska (red.), Logistyka (11-42). Warszawa: C.H. Beck.
  • Hsu, C.C., Tan, K.C., Zailani, S. H. M. (2016). Strategie orientations, sustainable supply chain initiatives, and reverse logistics. International Journal of Operations & Production Management, 36(1), 86-110.
  • Jeszka, A.M. (2014). Logistyka zwrotna. Potencjał, efektywność, oszczędności. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Jeszka, A.M. (2013). Sektor usług logistycznych w teorii i w praktyce. Warszawa: Difin.
  • Jeszka, A.M. (2010). Działalność przedsiębiorstw z branży usług logistycznych. W: M. Ciesielski, J. Długosz (red.), Strategie łańcuchów dostaw (221-242). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Jaki, A. (2014). Mechanizmy rozwoju paradygmatów zarządzania. Przegląd Organizacji, (2), 8-13.
  • Kawa, A. (2016). Wzmacnianie pozycji czy walka o przetrwanie? Logistyka a Jakość, (2), 64-67.
  • Kisperska-Moroń, D. (2012). Transformacja łańcuchów dostaw jako podstawa ewolucji kompetencji menedżerskich. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, (6), 19-22.
  • Krawczyk, S. (2011). Usługi logistyczne. W: S. Krawczyk (red.), Logistyka. Teoria i praktyka (1, 204-231). Warszawa: Difin.
  • König, A., Spinler, S. (2016). The effect of logistics outsourcing on the supply chain vulnerability of shippers. The International Journal of Logistics Management, 27(1), 122-141.
  • Malara, Z., Rzęchowski, J. (2011). Zarządzanie informacją na rynku globalnym. Teoria i praktyka. Warszawa: C.H. Beck.
  • Mindur, L. (2014). Zagadnienia ogólne z zakresu produkcji i technologii. W: L. Mindur (red.), Technologie transportowe (17-24). Warszawa-Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB.
  • Olszewski, J. (2016). Przyszłość łańcuchów dostaw. Eurologistics, (1), 18-20.
  • Piecyk, M.I., Björklund, M. (2015). Logistics service providers and corporate social responsibility: sustainability reporting in the logistics industry. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 45(5), 459-485.
  • Rokita, J. (2005). Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Warszawa: PWE.
  • Płaczek, E. (2012). Modele rozwoju usługodawców logistycznych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Płoszajski, P. (2014). Współczesne otoczenie organizacji. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania (67-84). Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Romanowska, M. (2016a). Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, (2), 29-35.
  • Romanowska, M. (2016b). Kryzys w przedsiębiorstwie. W: M. Romanowska, W. Mierzejewska (red.), Przedsiębiorstwo odporne na kryzys (15-34). Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Raue, J.S., Wieland, A. (2015). The interplay of different types of governance in horizontal cooperations. The International Journal of Logistics Management, 26(2), 401-423.
  • Rutkowski, К. (2015). Rekonfiguracja międzynarodowych łańcuchów dostaw jako narzędzie zapobiegania zagrożeniom kryzysowym - szansa dla Polski. W: J. Witkowski, A. Skowrońska (red.), Strategie i logistyka w warunkach kryzysu (92-104). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Rydzkowski, W. (2009). Usługi logistyczne. W: D. Kisperska-Moroń, S. Krzyżaniak (red.), Logistyka (213-253). Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
  • Schmoltzi, Ch., Wallenburg, C.M. (2011). Horizontal cooperations between logistics service providers: motives, structure, performance. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 41(6), 552-575.
  • Stańczyk-Hugiet, E.I. (2013). Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym. Wrocław: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.
  • Szałucki, K. (2016). Spedycja. W: K. Wojewódzka-Król, E. Załoga (red.), Transport. Nowe wyzwania (631-643). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Szymczak, M. (2015). Ewolucja łańcuchów dostaw. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Walasek, R. (2016). Supply chain optimisation and competitiveness of an enterprise - results of the study. Research in Logistics & Production, 6(2), 177-189.
  • Witkowski, J. (2015). Logistyka w warunkach kryzysu ekonomicznego i nagłych sytuacjach kryzysowych. W: J. Witkowski, A. Skowrońska (red.), Strategie i logistyka w warunkach kryzysu (154-165). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Wong, W.P., Soh, K.L., Chong, C.L., Karia, N. (2015). Logistics firms performance: efficiency and effectiveness perspectives. International Journal of Productivity and Performance Management, 64(5), 686-701.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.