PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 4(16) Metody i Narzędzia Inżynierii Produkcji dla Rozwoju Inteligentnych Specjalizacji | 100--108
Tytuł artykułu

Ogólne założenia do budowy systemu zarządzania reklamacjami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Assumptions for Construction Complaint Management System Including Reverse Logistics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem opracowania systemu zarządzania reklamacjami jest integracja wiedzy pozyskanej - w tym przypadku od m.in. operatorów, inżynierów, specjalistów, kierowników, która bezpośrednio dotyczy zagadnień produkcyjnych - oraz danych ilościowych i jakościowych na temat poszczególnej reklamacji. Dane te można uzyskać od klienta wewnętrznego bądź zewnętrznego zgłaszającego problem, który stanowi najcenniejsze źródło informacyjne dla przedsiębiorstwa. W dalszej kolejności pozyskane dane są przetwarzane w informacje umożliwiające rozwiązanie danego zagadnienia. Mając na uwadze fakt, iż reklamacje występują w każdym przedsiębiorstwie, w szczególności produkcyjnym oraz liczność publikacji na temat poszukiwania przyczyn wystąpienia danych problemów reklamacyjnych, wskazanie założeń do budowy kompleksowego systemu zarządzania reklamacjami jest jak najbardziej zasadne. System ten będzie obejmował swoim zakresem różne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, co przełoży się na łatwiejsze podejmowanie decyzji wpływających na minimalizację kosztów jakościowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The primary objective of developing a system of complaint management is the integration of knowledge acquired - in this case from i.a.: operators, engineers, specialists, managers, which directly concerns the production - as well as quantitative and qualitative data about the particular complaint. These data can be obtained from the internal or external client who informed about problem. Client is the most valuable source of information for the enterprise. Subsequently collected data is processed into information that solves the problem. Take account of fact that complaints are in every company, especially in the production company and considering the multiplicity of publications about search for causes of problems, identification of assumptions for construction a comprehensive complaint management system is an essential points. This system will include range of different areas of the company, which will support to make decisions in easier way. It will affect to the reduction of the quality costs. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • J. Barlow i C. Moller, "Reklamacja czyli prezent. Strategia korzystania z informacji od klienta", Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001.
  • D. Dziembek, "Rola systemu informacyjnego w zarządzaniu" w Procesy informacyjne w zarządzaniu, A. Nowicki, M.Sitarska, red., Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010.
  • A. Hamrol i D. Kowalik, "FMEA w doskonaleniu procesów z dominującym udziałem człowieka " w Zeszytach Naukowych Politechniki Śląskiej, nr 12, 2002.
  • K. Lysenko-Ryba, "Logistyka zwrotna jako źródło korzyści konkurencyjnych" w Zeszytach Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 249/2015, s. 193-203.
  • B. Olszewska i P. Szewczyk, "Skuteczne i efektywne zarządzanie reklamacjami na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa" w Zeszytach Naukowych Politechniki Śląskiej, Seria Organizacja i Zarządzanie z. 63a nr kol. 1891, 2012.
  • K. Sałata. Wykorzystanie metody FMEA w doskonaleniu jakości procesów zarządzania przedsiębiorstwem [Online]. Dostęp: http://www.zo.ue.poznan.pl/pliki/salata2
  • B. Skotnicka-Zasadzień, Doskonalenie procesu produkcyjnego w przedsiębiorstwie przemysłowym z zastosowaniem metod projektowania jakości w Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji , R. Knosala, red., Opole, Oficyna Wydaw. Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, 2013.
  • K. Szczepańska, Obsługa reklamacji w Problemy Jakości, R. 39, nr 11, Wydawnictwo SIGMA-NOT, 2007.
  • M. Włodarczyk, J. Janczewski, "Zarządzanie logistyką zwrotną w usługach motoryzacyjnych" w Przedsiębiorczość - Edukacja, 9/2013, s. 185-203.
  • Materiały firmowe: procedury, formularze jakościowe, niepublikowane.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.