PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 1. Zarządzanie | 123--134
Tytuł artykułu

Teoria kapitału ludzkiego a zaangażowanie kadry w szpitalach publicznych

Autorzy
Warianty tytułu
The Theory of the Human Capital but Employing the Staff at Public Hospitals
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano znaczenie kapitału ludzkiego na tle historii nauk o zarządzaniu oraz teorii kapitału ludzkiego. Opisano także sektor publiczny i publiczną ochronę zdrowia w kontekście oceny zaangażowania kadry medycznej, którego poziom w opinii ogółu społeczeństwa nie jest satysfakcjonujący. Dokonano także prezentacji wybranych wstępnych danych z badań dotyczących zaangażowania kadry konkretnego szpitala publicznego. W tym celu wykorzystano ankietyzację obejmującą wszystkie podstawowe grupy zawodowe.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article was described a significance of the human capital in relating to the history of management studies and the theory of the human capital. Here were described also a public sector and a public health care in the context of evaluation of engagement the medical staff, which in the opinion of the whole of society isn't satisfactory. The author made also a presentation of chosen preliminary data from research concerning engagement of the staff in one of the public hospitals. For that purpose was used questionnaire survey, concerning all basic occupational groups.(original abstract)
Rocznik
Strony
123--134
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie; Wojewódzki Szpital Podkarpacki im. Jana Pawła II w Krośnie
Bibliografia
  • Blaug, M. (1976). The Empirical Status of Human Capital Theory. A Slightly Jaundiced Survey. Journal of Economic Literature, 14 (3), 827-855.
  • Blaug, M. (1995). Metodologia ekonomii. Warszawa: PWN.
  • Błaszczyk, W. (2010). Wrażliwość jako czynnik wpływu społecznego na zmiany w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 234, 93-100.
  • Brilman, J. (2002). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWN.
  • Czajkowski, Z. (2012). Kapitał ludzki - pojęcia i miary. Warszawa: Instytut Gospodarki Światowej.
  • Domański, R. (1993). Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy. Warszawa: PWN.
  • Domański, R. (2000). Kapitał ludzki, podział pracy i konkurencyjność. Gospodarka Narodowa, 7-8, 32-46.
  • Griffin, R.W. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
  • Kunasz, M. (2004). Teoria kapitału ludzkiego na tle dorobku myśli ekonomicznej. W: A. Manikowski, A. Psyk (red.), Unifikacja gospodarek europejskich: szanse i zagrożenia. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
  • Lenik, P. (2011). TQM. Instrumentarium doskonalenia jakości. Krosno: Prace Naukowo-Dydaktyczne PWSZ.
  • Meyer, J.P., Allen, N.J. (1991). A three component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1 (1), 61-89.
  • Schultz, T.W. (1981). Investing in People: The Economics of Population Quality. Los Angeles: University of California.
  • Stalończyk, I. (2012). Kapitał ludzki jako główny element kapitału intelektualnego. Economy and Management, 2, 28-36
  • Stoner, J.A.F., Freeman, R.E., Gilbert, D.R. jr. (2001). Kierowanie. Warszawa: PWE.
  • Strelau, J. (1985). Temperament, osobowość, działanie. Warszawa: PWE.
  • Sudoł, S. (2011). Zarządzanie jako dyscyplina naukowa. Charakterystyczne cechy nauk o zarządzaniu. w: W. Kieżun (red.), Krytycznie i twórczo o zarządzaniu. Warszawa: Wolter Kluwer.
  • Sudoł, S. (2012). Nauki o zarządzaniu. Warszawa: PWE.
  • Zakrzewska-Bielawska, A. (2012). Istota procesu zarzadzania. W: A. Zakrzewska-Bielawska (red.), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • http//:www.nil.org.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.