PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 2 (65) | 39--50
Tytuł artykułu

Ministerstwa na Twitterze. Strategie reagowania na negatywne komentarze użytkowników na profilach wybranych ministerstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ministry on Twitter. Strategies for dealing with the negative user comments on the profi les of selected ministry offices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony strategiom stosowanym przez przedstawicieli ministerstw w reakcji na negatywne komentarze użytkowników, które są publikowane na profilach wybranych resortów na Twitterze. Analiza miała na celu charakterystykę najczęściej występujących strategii oponowania. Wykazała ona, że wśród stosowanych strategii można odnotować zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie akty odrzucania, odrzucanie i podważanie sądów przez zaprzeczanie, stosowanie aktów unikowych, m.in. podkreślanie braku wiedzy i kompetencji, strategie obejmujące odsyłanie odbiorcy do innych źródeł informacji oraz ironizowanie czy stosowanie aktów grzecznościowych w formie podziękowań i pozdrowień. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of this paper is to discuss strategies used by ministerial representatives in reaction to negative comments made by users on Twitter profi les of selected ministry offi ces. It aims at mapping the strategies for dealing with disagreement used by the government representatives. The analysis shows that strategies encompass both direct and indirect forms of disagreement, evasive strategies, e.g. underlining lack of knowledge or competence, acts of directing users to other sources of information, as well as irony and politeness strategies, such as thanks and greetings. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
39--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Tołoczko K., Sposoby komunikacji polskiej i brytyjskiej telewizji publicznej na Facebooku, "Studia Medioznawcze" 2014, nr 4.
  • Lakomy M., Tweety na szczycie. Polityka responsywna, "Studia Medioznawcze" 2014, nr 2.
  • Faerch C., Kasper G., Two ways of defining communication strategies, "Language Learning " 1984, No. 34.
  • Brown P., Levinson S., Politeness. Some universals in language usage, Cambridge 1978.
  • Awdiejew A., Gramatyka interakcji werbalnej, Kraków 2004.
  • Dijk T.A. van, Kintsch W., Strategies of discourse comprehension, New York 1983.
  • Gumperz J., Discourse strategies, Cambridge 1982.
  • Duszak A., Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa 1998.
  • Wojtak M., Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego [w:] Język w komunikacji t. 3, red. G. Habrajska, Łódź 2001.
  • Pałka P., Strategie dyskursywne w rozmowie handlowej, Katowice 2009.
  • Pstrąg J., Werbalne i niewerbalne techniki i strategie konwersacyjnego oponowania na materiale debat telewizyjnych, Kraków 2004.
  • Gałczyńska A., Akty odmowy we współczesnym języku polskim, Kielce 2003.
  • Wierzbicka A., Dociekania semantyczne, Wrocław 1969.
  • Antas J., O mechanizmach negowania, Kraków 1991.
  • Greszczuk B., Składniowe wykładniki negacji i ich funkcje w historii języka polskiego, Rzeszów 1993.
  • Kaszewski K., "Niestety nie ma takiej możliwości", czyli jak przekazać klientowi złe wieści [w:] "W czym mogę pomóc?" Zachowania komunikacyjnojęzykowe konsultantów i klientów call center, red. K. Kaszewski, G. Ptaszek, Warszawa 2009.
  • Małyska A., Strategie komunikacyjne we współczesnym dyskursie politycznym, Lublin 2012.
  • Marcjanik M., Polska grzeczność językowa, Kielce 2000.
  • Dąbrowska A., O sposobach zmniejszania dystansu między rozmówcami [w:] Język w komunikacji: t. 1, red. G. Habrajska, Łódź 2001.
  • Marcjanik M., Retoryczny wymiar językowej grzeczności. Na przykładzie form adresatywnych w komunikowaniu społecznym, "Poradnik Językowy" 2013, z. 6.
  • Page R., Saying 'sorry': Corporate apologies on Twitter, "Journal of Pragmatics" 2014, No. 62.
  • Skarżyńska K., Jak porozumiewają się politycy: Język ostrych kategoryzacji; psychologiczne przyczyny i konsekwencje [w:] Zmiany w publicznych zachowaniach językowych, red. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.