PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 1. Zarządzanie | 197--207
Tytuł artykułu

Ryzyko w relacjach partnerskich w branży TSL opartych na outsourcingu

Autorzy
Warianty tytułu
The Risk in Partner Relationships in the Industry TSL Based on Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wskazano, że w procesie zarządzania związkiem partnerskim opartym w obszarze transportu głównie na outsourcingu można uwypuklić szczególnie krytyczne fazy, które - gdy są realizowane niewłaściwie - narażają kooperanta na niewspółmierne ryzyko i stwarzają zagrożenie nie tylko dla powodzenia partnerstwa, ale również dla możliwości funkcjonowania firmy w ogóle. W opracowaniu dowiedziono, że ocena ryzyka przedsięwzięcia dotyczącego kooperacji w obszarze transportu pomiędzy operatorem TSL a MSP wymaga całościowego spojrzenia na firmę i przedsięwzięcie outsourcingowe. W procesie zarządzania partnerstwem należy analizować nie tylko motywy, z powodu których przedsiębiorstwa decydują się na podjęcie współpracy oraz czynniki, które potencjalnie mogą przyczynić się do sukcesu "zawiązanej" relacji, ale głównie czynniki ryzyka towarzyszące współpracy.(abstrakt oryginalny)
EN
The article indicates that the management of compound partner based in the area of transport mainly on outsourcing, one can highlight a particularly critical phase, which - when implemented properly - expose a co-operator at disproportionate risk and pose a threat not only to the success of the partnership, but also for the ability to function the company in general. The study demonstrated that the risk assessment project on cooperation in the field of transport between the operator of the TSL and SMEs requires a holistic view of the company and outsourcing project. In the process of managing partnerships should be analyzed not only the motives, because of which the company decide to take the coop- eration and the factors that can potentially contribute to the success "of the established" relationships, but mostly risk factors associated with cooperation.(original abstract)
Rocznik
Strony
197--207
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
Bibliografia
  • Bendor-Samuel, P. (2001). Seven Mistakes Buyers Must Avoid When In An Outsourcing Relationship. Supplier Selection & Management Raport, 1 (8).
  • Brown, D., Wilson, S. (2005). The Black Book of Outsourcing. How to Manage the Changes, Challenges and Opportunities. Hoboken-New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
  • Corbett, M. (2004). The Outsourcing Revolution. Why it makes sense and how to do it right. New York: A. Kaplan Professional Company.
  • Das, T.K., Teng, B. (1996). Risk Types and Inter-firm Alliance Structures. Journal of Management Studies, 33 (6), 827-843.
  • Gay, Ch.I., Essinger, J. (2002). Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • Lambert, D.M., Emmelhainz, M.A., Gardner, J.T. (1996). So You Think You Want a Partner? Marketing Management, 5 (2), 25-41.
  • Małkus, T. (2008). Ocena umowy z usługodawcą w outsourcingu logistycznym. Logistyka a Jakość, 9 (5), 33-37.
  • Ritter, Th., Wilkinson, I.F., Johnston, W.J. (2004). Managing in Complex Business Networks. Industrial Marketing Management, 33, 175-183.
  • Światowiec-Szczepańska, J. (2008). Ryzyko partnerstwa strategicznego na rynku B2B. Marketing i Rynek, 9, 2-8.
  • Światowiec-Szczepańska, J. (2006). Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
  • Yallof, J., Morgan, C. (2003). Beyond Performance Standards: How to Get the Most Your Outsourcing Relationship. Benefits Quarterly , 19 (3), 17-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171452069

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.