Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Expectations of Fans of Electronic Entertainment to the Graphics in Computer Games
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie informacji na temat silników graficznych wykorzystywanych w nowoczesnych grach komputerowych. Wskazano w nim także najpopularniejsze obecnie silniki oraz specyfikację ich głównych zalet i wad. Dokonano porównania silników graficznych na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych na forach internetowych gromadzących fanów elektronicznej rozrywki. (abstrakt oryginalny)
The article contains an analysis of graphics engines that are used in modern computer games. There were discussed today's most popular gaming engines and there were listed their main advantages and disadvantages. There is a comparison of graphics engines based on a survey conducted within online forums that collecting fans of electronic entertainment. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
71--85
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Adams, E. (2010). Projektowanie gier video. Podstawy. Gliwice: Helion.
- Citko, A. (2015). Historia ewolucji grafiki w grach - Od Mario do Crysis i dalej. Pobrane z: http://www.purepc.pl/gry/ historia_ewolucji_grafiki_w_grach_od_mario_do_crysis_i_dalej (grudzień 2015).
- Kluska, B. (2008). Dawno temu w grach. Czas pionierów, Szkice z historii gier komputerowych. Łódź: Orka.
- Kozłowski, B. (2015). Chrome engine. Pobrane z: http://technologia.techland.pl. (lipiec 2015).
- LaMothe, A. (2014). Triki najlepszych programistów gier 3D. Vademecum profesjonalisty. Gliwice: Helion.
- Makowski, P. (2010). Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo. Warszawa: Trio.
- Malinowski, J. (2014). Historia silników gier. Pobrane z: https://www.assembla.com/spaces/ppgame/wiki/historia_ silnik%C3%B3w_gier/history (maj 2015).
- Molta, A. (2014). Silniki następnej generacji. Pobrane z: http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,9213218,Silniki_ nastepnej_generacji_.html?bo=1 (maj 2015).
- Roszak, K. (2011). Moc obrazu. PC Format, 5.
- Rokicki, J. (2003). Czas siwych graczy!. Warszawa: WNT.
- Stasieńko, J. (2011). Gry komputerowe - jestem na "tak", jestem na "nie". Zagrożenia, szanse i wyzwania rozrywki komputerowej. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
- Wysocki, D. (2014). Najważniejsze silniki gier. Pobrane z: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Najwazniejsze_ silniki_gier_cz._2-2993/strona/9730.html (listopad 2015).
- Zoła, A. (2004). Programowanie w języku Java. Warszawa: Helion.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171452157