PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 23, t. 1 | 148--158
Tytuł artykułu

Determinanty aktywności studentów w kontekście kształcenia e-learningowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants of Students' Activity in the Context of e-learning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja determinant aktywności studentów w e-learningu. Dążąc do realizacji tak sformułowanego celu, przedstawiono aktywności na tle wybranych modeli komunikacyjnych, prezentowanych w literaturze przedmiotu oraz wykonanych wyników własnych, badań empirycznych. W tym kontekście dokonano rozpoznania sytuacji w zakresie włączania do procesu e-learningowego aktywności interpersonalnej uczestników kształcenia i ich wpływu na efekty nauczania-uczenia się. Zauważa się, że proces konstrukcji scenariuszy zajęć powinien uwzględniać różnego rodzaju interakcje komunikacyjne aktorów procesu kształcenia, które pozytywnie oddziałują na proces kształcenia e-learningowego. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose of the paper is to identify determinants of students' activity in e-learning. While striving for realization of such an objective, undertaken activities have been presented on the background of selected communication models, presented in literature of the subject, as well as performer empirical studies or own research. In this context the situation was identified in the scope of including the e-learning process into the interpersonal activity of the education participants and their impact on teaching-learning effects. It is observed that the development process for classes scenarios should consider various communication interactions of the education process actors, which exert positive influence on the e-learning process. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
148--158
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Bibliografia
  • 1. Bołtuć P. (2011), Konstruktywizm w edukacji oraz jego krytyka, "E-mentor", nr 4(41).
  • 2. Carr D.K., Hard K.J., Trahant W.J. (1998), Zarządzanie procesem zmian, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 3. Conrad R.M., Donaldson J.A. (2004), Engaging the Online Learner, Activities and Re-sources for Creative Instruction, Jossey-Bass, San Francisco.
  • 4. Hackman J.R. (2002), Leading Teams: Setting the Stage for Great Performances, Harvard Business School Press, Boston.
  • 5. Jelonek D. (2014), Personalizacja jako determinanta sukcesu współpracy z klientem w przestrzeni internetowej, "Prace Naukowe WWSZiP", nr 27(2).
  • 6. Jelonek D., Nowicki A., Ziora L. (2014), The Application of E-Learning in the Didactic Process at the Faculty of Management in Czestochowa University of Technology: Organization, Tools, Model, [w:] Cohen E., Boyd E. (eds.), Proceedings of Informing Science & IT Education Conference (InSITE), Published by The Informing Science Institute Santa Rosa, California.
  • 7. Jędryczkowski J. (2012), Indywidualizacja procesu uczeniu się a formy komunikacji w e-learningowym module edukacyjnym, http://www.uz.zgora.pl/~jjedrycz/publikacje/038/ Indywidualizacja%202012_hdom.pdf (dostęp: 14.08.2015).
  • 8. Jędryczkowski J. (2013), Motywacja w procesie kształcenia na odległość, "General and Professional Education", nr 1.
  • 9. Mokwa-Tarnowska I. (2014), Struktury wsparcia a efektywność kształcenia w środowisku e-learningowym, "E-mentor", nr 2(54).
  • 10. Pyszka A. (2015), Modele i determinanty efektywności zespołu, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 230.
  • 11. Rowntree D. (1997), Making Materials-Based Learning Work, Kogan Page, London.
  • 12. Sołtysiak W. (2015), Proces konstruowania wiedzy w e-learningu akademickim, [w:] Perechuda K., Chomiak-Orsa I. (red.), Wiedza i informacja w akceleracji biznesu, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • 13. Sysło M.M. (2009), E-learning w szkole, "E-mentor", nr 1(28).
  • 14. Wach Kąkolewicz A. (2007), Aktywność komunikacyjna studentów i nauczyciela w kształceniu przez Internet, "E-mentor", nr 5(22).
  • 15. Zając M. (2009), Model aktywności w kursach on-line, czyli efektywnie angażować studentów, "E-mentor", nr 4(31).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171452173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.