PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 | 20--26
Tytuł artykułu

Zastosowanie koncepcji sieci logistycznej w procesie obsługi klienta hotelu

Warianty tytułu
The Application of Logistics Network Concept in the Process of Hotel Customer Service
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zmniejszenie luk wiedzy na temat logistycznych aspektów obsługi klienta w hotelarstwie. W artykule zwrócono uwagę na specyfikę obsługi klienta i zidentyfikowano procesy logistyczne w hotelarstwie. Dużo miejsca poświęcono na przedstawienie koncepcji łańcucha dostaw w branży hotelarskiej. Podjęto także próbę analizy związków logistyki z marketingiem w procesie obsługi klienta hotelu, a na zakończenie zaproponowano zmiany w organizacji zadań logistycznych, które umożliwiają budowanie w hotelarstwie łańcucha dostaw opartego na wiedzy. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the hereby article is to shrink the gaps in knowledge about logistic aspects of servicing a client in hotel industry. The article focuses on the specific nature of customer service and identifies logistic processes in the hotel sector. Much attention is paid to the presentation of the delivery chain in hotel industry. There is also taken up an attempt to analyse relations between logistics and marketing in the process of hotel customer service, and finally there were suggested changes in the organization of logistics tasks, which facilitate the construction of the delivery chain based on knowledge in hotel industry. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Kierunki rozwoju logistyki w Polsce w świetle tendencji światowych, pod red. M. Sołtysika, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2004, s. 40-41.
  • D.M. Lambert, Supply Chain Management. Processes, Partnerships, Performance, www.sceminstitute.org (data pobrania 12.01.2008).
  • D. Kisperska-Moroń, E. Płaczek, R. Piniecki, Zarządzanie logistyczne w firmach usługowych, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2003.
  • Marketing usług, pod red. A. Styś, PWE, Warszawa 2003, s. 54-55.
  • K. Perechuda, E. Nawrocka, Sieci outsourcingowe w przedsiębiorstwach hotelarskich Dolnego Śląska, Konferencja Naukowa nt. Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym, Katedra Inżynierii Wiedzy i Katedra Zarządzania Publicznego Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 20-21.09.2007 r.
  • Rynek ERP i CRM w Polsce 2005-2006, www.pmrpublications.com
  • A. Baraniecka, Znaczenie koncepcji ECR dla konkurencyjności producentów opakowań, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1043, Wrocław 2004.
  • M. Ciesielski (red.), Podstawy wiedzy logistycznej, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2004, s. 59.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.