PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (11) | 335--345
Tytuł artykułu

Cloud computing jako wsparcie rozwoju e-handlu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cloud Computing in the Development of E-Commerce
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój handlu elektronicznego pozostaje obecnie pod nieuchronnym wpływem nowych uwarunkowań technicznych w zakresie sposobu korzystania z infrastruktury informatycznej, określanej mianem cloud computing (usług w chmurze), która oznacza model zarządzania środowiskiem IT, w którym ciężar świadczenia usług IT (danych, oprogramowania lub mocy obliczeniowej) przeniesiony zostaje na serwer, a stały dostęp do nich możliwy jest przez komputery klienckie. Celem artykułu, poprzez analizę trendów i zmian w e-handlu, w zestawieniu z rozwojem technologii, jest przedstawienie wpływu cloud computingu na rozwój tradycyjnego handlu elektronicznego, odpowiednio z punktu widzenia architektury technicznej, strategii biznesowych oraz restrukturyzacji łańcucha powiązań w ramach całej branży, z omówieniem propozycji dotyczących rozwoju przedsiębiorstw e-commerce w erze rozwiązań chmurowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The development of e-commerce is nowadays inevitably influenced by the new model of IT use, referred to as cloud computing, or "cloud services", which means the management model of IT environment in which the burden of IT services (data, software or power computing) is transferred to the server, while constant access to them is possible through clients' computers. The purpose of the article, through the analysis of e-commerce trends and developments combined with the development of technology, focuses on the analysis of the impact of cloud computing on the development of traditional e-commerce, respectively, from the point of view of the technical architecture, business strategy and the reconstruction of the e-commerce industry chain structure, presenting also development opportunities of e-commerce enterprise in the era of cloud solutions.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
335--345
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Asia-Pacific M-Commerce Snapshot 2015, https://www.reportbuyer.com/product/2837353/asia-pacific-m-commerce-snapshot-2015.html.
  • Beneto A., Beneto R., 2011, Cloud computing: a new phase in information technology management, Journal of Information Technology Management, vol. XXII, no. 1.
  • Boor R., 2001, Wirtualny b@zar - od jedwabnego szlaku po szlak elektroniczny, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa.
  • Dębicka O., 2007, The Challenge of IT Investment in the New Economy, [w:] The Reality and Dillemas of Globalization, red. J. Żurek, K. Dobrowolski, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Dębicka O., 2009, Rozwój handlu elektronicznego w Polsce, "Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego", red. O. Dębicka, H. Klimek, T. Gutowski, nr 6, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Dębicka O., 2013, Adapting Cloud Computing Solution in Management Information Systems, [w:] Management Trends in Theory and Practice, Faculty of Management Science and Informatics, University of Zilina, Zilina, s. 226-227.
  • Dębicka O., Borodo A., 2015, Wykorzystanie modelu SaaS w budowie sklepów internetowych w Polsce, [w:] Wyzwania społeczeństwa informacyjnego: InfoGlobMar 2015, red. K. Kreft, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • E-commerce w Polsce 2015, Raport Gemius dla e-Commerce Polska.
  • Gregor B., Stawiszyński M., 2003, Handel elektroniczny w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 168.
  • Kisielnicki J., 2014, Systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa.
  • Laudon K.C., Traver C.G., 2001, E-Commerce: Business, Technology, Society, 2nd Edition, Addison Wesley Publish, Boston.
  • M-commerce w Europie 2015. Najnowsze trendy zakupów mobilnych, https://www.twenga-solutions.com.
  • McAffie A., 2014, Firma 2.0. Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • MacVittie L., 2008., Cloud Computing: It's the Destination, Not the Journey That Is Important, http://devcentral.f5.com (18.03.2016).
  • Marciniak M., Mejssner B., 2016, Informatyka zmienia polską gospodarkę, Computerworld, 1/10056.
  • Mayevsky M., 2015, Ekonomia chmur. Cloud computing od odległego wczoraj, przez głębokie dziś po dalekie jutro, Foreknowledge Ltd, Londyn.
  • OECD Workshop, 2001, Consumer in the Online Marketplace, Berlin, 13-14 March.
  • Oram A., Cloud Computing Perspectives and Questions at the World Economic Forum, http://commons.oreilly.com (15.03.2016).
  • Orzechowski K., 2008, Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, SGH, Warszawa.
  • Szpringer W., 2008, Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele biznesu. Ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa.
  • Wang D., 2013, Influences of cloud computing on e-commerce businesses and industry, Journal of Software Engineering and Applications, vol. 6, no. 6.
  • Ward J., Daniel E., 2012, Benefits Management: How to Increase the Business Value of Your IT Pro-jects, John Wiley&Sons, Chichester.
  • Wrycza S., 2010, Informatyka ekonomiczna. Podręcznik akademicki, PWE, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.