PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 25 | nr 1 | 16--21
Tytuł artykułu

The Conceptual Design Algorithm of Inland LNG Barges

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Algorytmizacja projektowania koncepcyjnego barki śródlądowej do przewozu LNG
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article concerns the problem of inland waterways transport of LNG. Its aim is to present the algorithm of conceptual design of inland barges for LNG transport, intended for exploitation on European waterways. The article describes the areas where LNG barges exist, depending on the allowable operating parameters on the waterways. It presents existing architectural and construction solutions of barges for inland LNG transport, as well as the necessary equipment, due to the nature of cargo. Then the article presents the procedure of the conceptual design of LNG barges, including navigation restrictions and functional and economic criteria. The conceptual design algorithm of LGN barges, presented in the article, allows to preliminary design calculations, on the basis of which, are obtained the main dimensions and parame-ters of unit, depending on the transport task and the class of inland waterways, on which the transport will be realized. (original abstract)
Prezentowany artykuł dotyczy problematyki śródlądowego transportu gazu LNG. Jego celem jest przedstawienie algorytmu projektowania koncepcyjnego barki śródlądowej do transportu gazu LNG przeznaczonej do eksploatacji na europejskich śródlądowych drogach wodnych. W artykule scharakteryzowano obszary funkcjonowania jednostek gazu LNG, w zależności od dopuszczalnych parametrów eksploatacyjnych na śródlądowych drogach wodnych. Przedstawiono istniejące na świecie rozwiązania architektoniczno-konstrukcyjne jednostek do transportu gazu LNG w głąb lądu, a także ich niezbędne wyposażenie w urządzenia i systemy, wynikające ze specyfiki przewożonego ładunku. Następnie zaprezentowano procedurę postępowania podczas projektowania koncepcyjnego jednostek do przewozu gazu LNG, z uwzględnieniem ograniczeń żeglugowych oraz kryteriów funkcjonalnych i ekonomicznych. Przedstawiony w artykule algorytm projektowy barki do transportu gazu LNG pozwala na przeprowadzenie wstępnych obliczeń projektowych, na podstawie których uzyskuje się wymiary i parametry główne barek w zależności od zadania przewozowego i klasy śródlądowej drogi wodnej, na której transport ma być realizowany. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
25
Numer
Strony
16--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Maritime University in Szczecin, Poland
  • West Pomeranian University of Technology
Bibliografia
  • T. Abramowski. Elementy multidyscyplinarnej optymalizacji wskaźników techniczno-ekonomicznych we wstępnym projektowaniu współbieżnym statków transportowych, Szczecin: Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2011.
  • "EU Transport in Figures Statistical Pocketook 2015", in Eurostat, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2015.
  • M. Kaup. "Functional model of river-sea ships operating in European system of transport corridors. Part I. Methods used to elaborate functional models of river-sea ships operating in European system of transport corridors", Polish Maritime Research, no. 4(58), Vol 15, 2008, pp. 3-11.
  • M. Kaup. "Functional model of river-sea ships operating in European system of transport corridors. Part II. Methods of determination of design assumptions for river-sea ships operating in European system of transport corridors, according to their functional mod-el", Polish Maritime Research, no. 3(57), Vol 15, 2008, pp. 3-11
  • W. Laursen. (2015). Crowley Maritime Leads its Own LNG Revolution [Online]. Available: http://www.maritime-executive.com/article/crowley-leads-its-own-lng-revolution
  • I. Semenov and K. Sanecka. Teoria projektowania statków, Ćwiczenia projektowe, Szczecin: Wydawnictwo PPH ZAPOL, 2001.
  • K. Wojewódzka-Król and R. Rolbiecki. Teoria projektowania statków, Ćwiczenia projektowe, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2014.
  • Europe's navigable waterways (2016, May 18) [Online]. Available: http://www.european-waterways.eu/
  • LNG Inland (2016, May 18) [Online]. Available: http://www.vekagroup.com/en/lng_inland.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.