PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 281 | 117--129
Tytuł artykułu

Ewolucja zakresu działalności podstawowej w e-biznesie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Evolution of Primary Activities in E-Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Łańcuch tworzenia wartości w e-biznesie podlega bezustannym zmianom. W konsekwencji zmienia się zakres działalności podstawowej przedsiębiorstwa internetowego. W łańcuchu tworzenia wartości wiele funkcji i poszczególnych czynności przekazywanych jest kontrahentom, którzy wykonają je taniej, szybciej, bardziej profesjonalnie. Celem artykułu jest analiza zmiany zakresu działalności podstawowej realizowanej przez sklepy internetowe. Zastosowano dwie metody badawcze: krytyczną analizę dokumentacji oraz metodę studium przypadku. Wyniki badań wskazują, że zwiększa się oferta rynkowa firm zajmujących się obsługą poszczególnych funkcji e-biznesu, jak również zalety outsourcingu skłaniają właścicieli sklepów internetowych do szerszego powierzania funkcji organicznych podmiotom zewnętrznym.(abstrakt oryginalny)
EN
The value creation chain in e-business is subject to ceaseless change. As a result, the scope of the core business of Internet company also is subject to change. In the value chain a number of features and activities are transmitted to business partners who perform them cheaper, faster, more professional. Analysis of the change of the scope of the core activity carried out by online shops is a purpose of the paper. Research methods include a critical analysis of the documentation and the case study method. Findings show that a market offer of companies serving internet businesses in the diameter of value creation chain is increasing, as well as advantages of the outsourcing are exceeding its defects.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--129
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Amit R., Zott C. (2001), Value Creation in E-business, "Strategic Management Journal", Vol. 22, No. 2.
  • Ashworth C.J. (2012), Marketing and Organisational Development in e-SMEs: Understanding Survival and Sustainability in Growth-Oriented and Comfort-Zone Pure- -Play Enterprises in the Fashion Retail Industry, "International Entrepreneurship and Management Journal", Vol. 8, No. 2.
  • Bhatt G.D., Emdad A.F. (2001), An Analysis of the Virtual Value Chain in Electronic Commerce, "Logistics Information Management", Vol. 14, No. 1/2.
  • Chung-Shing L. (2001), An Analytical Framework for Evaluating e-Commerce Business Models and Strategies, "Internet Research", Vol. 11, Iss. 4.
  • Fox S. (2006), Internetowi milionerzy, czyli jak zdobyć fortunę online, Helion, Gliwice.
  • Gottschalk P. (2006), Knowledge Management Systems: Value Shop Creation: Value Shop Creation, IGI Global, Hershey.
  • Huang Z., Benyoucef M. (2013), From e-Commerce to Social Commerce: A Close Look at Design Features, "Electronic Commerce Research and Applications", Vol. 12, No. 4.
  • Lefebvre L.A. et al. (2005), Exploring B-to-B e-Commerce Adoption Trajectories in Manufacturing SMEs, "Technovation", Vol. 25, Iss. 12.
  • Moroz M. (2013), Kształtowanie elastyczności przedsiębiorstw internetowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Porter M.E. (1985), Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York.
  • Stabell C.B., Fjeldstad O.D. (1998), Configuring Value for Competitive Advantage: On Chains, Shops, and Networks, "Strategic Management Journal", Vol. 19, No. 5.
  • Tzyh-Lih H., Jen-Her W., Eldon Y.L. (2008), The e-Commerce Value Matrix and Use Case Model: A Goal-driven Methodology for Eliciting B2C Application Requirements, "Information & Management", Vol. 45, Iss. 5.
  • Zott C., Amit R. (2010), Business Model Design: An Activity System Perspective, "Long Range Planning", Vol. 43, No. 2.
  • [www 1] http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706254,1226700-Wojna-cenowa-na-rynkupaczek. html (dostęp: 22.03.2016).
  • [www 2] https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf (dostęp: 29.03.2016).
  • [www 3] http://www.internetstandard.pl/whitepaper/1416-Internet.2k10.html (dostęp: 26.03.2016). 0).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455745

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.