PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 283 | 75--85
Tytuł artykułu

Wybrane perspektywy wartości firmy na przykładzie klubów piłkarskich we Włoszech

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Perspectives of Company Value a Basis of Italian Football Clubs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono czy i kiedy międzynarodowe standardy rachunkowości pozwalają na wycenę zasobów niematerialnych w sprawozdaniach finansowych ze szczególnym ukierunkowaniem na markę. Porównanie wybranych klubów jest rozszerzone o zestawienie ich wartości księgowych i wartości przygotowanych przez instytucje sporządzające raporty na temat potencjału wartości piłkarskich klubów z wartościami rynkowymi. Aby osiągnąć ten cel, wybrane zostały do porównania kluby piłkarskie, których akcje są notowane na giełdach papierów wartościowych, które występują w rankingach klubów o najwyższej wartości oraz które grają w tej samej krajowej lidze.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper verify international accounting standards approach in valuation of intangible assets a basis of the financial statements with a particular focus on the brand value. Comparison of selected clubs is extended to their book value, market value and the value prepared by institutions that prepare reports on the potential value of football clubs. In order to achieve this goal it have been selected football clubs, whose shares are traded on the stock exchanges moreover their performance is visible in rankings of clubs with the highest value and they play in the same domestic football league.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--85
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Baroncelli A., Caruso R. (2011), The Organization and Economics of Italian Serie A: A Brief Overall View, "Rivista di diritto ed economia dello sport", Vol. VII, Fasc. 2.
  • Chynał P., Cieśliński W.B., Perechuda I. (2014), Value of a Football Club in the Context of Social Media, "Informatyka Ekonomiczna", nr 4 (34).
  • Deloitte (2015), Międzynarodowy Standard Rachunkowości 38: Wartości niematerialne [w:] Praktyczny przewodnik po MSSF, Warszawa.
  • Kardasz A., Perechuda I. (2011), Globalne wyzwania standaryzacji informacji finansowej jako języka biznesu, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości", nr 61.
  • Kawa B. (2012), Wartość godziwa w wycenie wartości niematerialnych i prawnych [w:] H. Buk, A. Kostur (red.), Za i przeciw wartości godziwej w rachunkowości. Problemy stosowania i wykorzystania wartości godziwej, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 126.
  • Shaffer S.M., Smith H.J., Linder J.C. (2005), The Power of Business Models, "Business Horizons", Vol. 48, Indiana University.
  • Sprawozdanie finansowe AS Roma Bilancio di esercizio e consolidato al 30 giugno 2007, http://www.asroma.it/en/corporate/index.html (dostęp: 4.04.2015).
  • Sprawozdanie finansowe Juventus FC Reports and Financial Statments at 30 June 2007, http://www.juventus.com/en/club/investor-relations/index.php (dostęp: 4.04.2015).
  • Stewart T. (1997), Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, Nicholas Brealey, London.
  • Turkenich D., Criado J.R. (2011), Marketing Metrics: Study of Brand Value of Football Associations, http://demo.uib.es/IBEW/Papers2011/MasterThesis/TurkenichDaria.pdf (dostęp: 4.04.2015).
  • UEFA (2011), The European Club Licensing Benchmarking Report Financial Year 2011, http://www.uefa.org/MultimediaFiles/Download/Tech/uefaorg/General/01/91 /61/84/1916184_DOWNLOAD.pdf (dostęp: 5.01.2015).
  • UEFA (2012), The European Club Licensing Benchmarking Report Financial Year 2012, http://www.uefa.org/MultimediaFiles/Download/Tech/uefaorg/General/02/09 /18/26/2091826_DOWNLOAD.pdf (dostęp: 5.01.2015).
  • [www 1] KLM Inc ® Management Consultation, What Is Intellectual Capital? http://www.klminc.com/intellect_cap/whatis.html (dostęp: 17.12.2014).
  • [www 2] http://www.prnewswire.co.uk/news-releases/real-madrid-is-football-club-withhighest- brand-value-in-europe-155362305.html (dostęp: 5.05.2015).
  • [www 3] http://www.borsaitaliana.it/ (dostęp: 5.05.2015).
  • [www 4] http://www.forbes.com/ (dostęp: 1.04.2015).
  • [www 5] A review of the top European Football Club Brands 2007, http://www.brand finance.com/ (dostęp: 5.05.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.