PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 38 | nr 111 | 89--101
Tytuł artykułu

The Consumer in the Polish Organic Food Market : a Siedlce Example

Warianty tytułu
Konsument na rynku żywności ekologicznej w Polsce na przykładzie Siedlec
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper deals with consumer attitude and behaviour towards organic food. Among other things, it presents a profile of organic food consumers together with an attempt to differentiate them according to their preferences for organic food. The paper also discusses food labelling which makes it possible for the customer to get information about whether a particular item of food is organic or not.(original abstract)
W artykule zanalizowano zachowania konsumentów na rynku żywności ekologicznej. Zaprezentowano takie zagadnienia, jak: charakterystyka konsumentów (ze szczególnym uwzględnieniem konsumentów żywności ekologicznej), zwrócono uwagę na konieczność segmentacji konsumentów, z uwzględnieniem ich preferencji odnośnie żywności ekologicznej. Przedstawione zostały także oznaczenia umożliwiające rozpoznanie żywności ekologicznej przez konsumentów. Słowa kluczowe: konsument, preferencje, żywność ekologiczna, segmentacja.
Twórcy
  • University of Natural Sciences and Humanities in Siedlce
Bibliografia
  • Charter M., Greener marketing, Greenleaf, London 1992.
  • Grzybowska-Brzezińska M., Uwarunkowania zmian zachowań konsumentów na rynku żywności, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego no 609, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu no 16, Szczecin 2010.
  • Jeżewska-Żychowicz M., Wpływ innowacyjności konsumentów na ich zachowania na rynku nowej żywności, "Handel Wewnętrzny" no 2/2008.
  • Kuśmierczyk K., Szczepniec-Puchalska D., Zmiany w konsumpcji żywności w Polsce, "Przemysł Spożywczy" 2008, no 12/2008.
  • Mazurek-Łopacińska K., Polacy wobec nowych tendencji w konsumpcji, IRWiK, Warszawa 2003.
  • Nagalewska-Radłowska Ż., Kielesińska A., Nowe produkty mięsne na rynku (opracowywanie i komercjalizacja) a opinie i zachowania konsumentów, [w:] Pilarski S. (ed.), Decyzje konsumentów i ich determinanty, UWM, Olsztyn 2003.
  • Pilarski S., Grzybowska M., Brzeziński M., Rynek żywności ekologicznej, Wyż- sza Szkoła Agrobiznesu, Łomża 2003.
  • Sawicka J., Certyfikowana żywność opiera się kryzysowi, "Supermarket Polska", no 11/2009.
  • Sirieix L., Schaer B. (2005), Buying organic food in France - Habits and Trust, IFMA Congress,"Working Paper" no 1/2005.
  • Sołtysiak U. (ed.), Rolnictwo ekologiczne. Od teorii do praktyki, Stowarzyszenie EKOLAND, Warszawa 1993.
  • Światowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.
  • Szołtysek K. (2004), Zarys problematyki żywności ekologicznej, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Lange, Wrocław 2004.
  • Torjusen H., Sangstad L., O'Doherty Jansen K. I in. (2004), European Consumers' Conceptions of Organic Food, A Review of Available Research, SIFO, Professional report no 4.
  • Tyburski J., Żakowska-Biemans S. (2007), Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego, SGGW, Warszawa 2007.
  • Wilk I., Konsument w koncepcji marketingu ekologicznego, ZN Uniwersytetu Szczecińskiego no 609, Problemy Zarządzania, Finansów i marketingu no 16, Szczecin 2010.
  • Wójcik G. (2012), Znaczenie rolnictwa ekologicznego w Polsce w kontekście przemian na lata 2011-2014 [in:] Wiadomości Zootechniczne R.L., no 4/2012.
  • www.minrol.gov.pl/Jakosc-zywnosci/Rolnictwo-ekologiczne/Kontrola-i-certyfikacja, access: 31.03.2016
  • Zabrocki R., Znaczenie badań konsumenckich w kształtowaniu jakości i konkurencyjności usług żywieniowych, [in:] Juchniewicz M. (ed.), Zarządza nie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, cz. II, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2006.
  • Zegan M., Jeznach M., Rola informacji i edukacji w rozwoju rynku żywności funkcjonalnej, [in:] Gutkowska K., Narojek L. (ed.), Konsument żywności i jego zachowania w warunkach polskiego członkostwa w Unii Europejskiej, SGGW, Warszawa 2005.
  • Żakowska-Biemans S., Gutkowska K., Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, SGGW, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455975

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.