PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 283 | 134--146
Tytuł artykułu

Nowoczesne przedsiębiorstwa potrzebują inżynierów xxi wieku - wyzwania edukacyjne z trzech punktów widzenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern Companies Need 21 st Century Engineer - Educational Challenges of Three Different Points of View
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozpatrując wyzwania stawiane przed przedsiębiorstwami XXI w., nie można zapominać o kształceniu odpowiednich kadr, w tym szczególnie kadr inżynierskich. Polskie uczelnie techniczne razem z przedsiębiorcami powinny wypracować system edukacji, który zapewni odpowiednią, pożądaną strukturę kwalifikacji na rynku pracy. W artykule zaprezentowano wyniki badań prowadzonych w grupie pracodawców, studentów uczelni technicznej i młodych inżynierów dotyczących postrzegania przez nich obecnego systemu edukacji w aspekcie tworzenia idealnego inżyniera XXI w.(abstrakt oryginalny)
EN
Now, we can't forget about the training of personnel, including engineering staff for modern 21st century companies. Polish technical universities together with entrepreneurs should develop a system of education for provide an appropriate, desired qualification structure in the labour market. In the article the authors have presented the results of research carried out in the group of employers, students and young engineers, how they view the current education system in terms of creating an ideal engineer of the 21st century. The article is a response to the challenges of the future labor market.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
134--146
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Bluszcz A., Kijewska A. (2014), W kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw górniczych, "Przegląd Górniczy", nr 4, s. 45-51.
  • Kochowski S. (2009), Jak uczelnie odpowiadają na wyzwania rynku pracy "od studenta do absolwenta", Konferencja "Przedsiębiorczy Śląsk - Edukacja a rynek pracy", Gliwice, czerwiec, materiały powielane.
  • Kubiński W. (2006), Wprowadzenie do techniki, Wydawnictwo AGH, Kraków.
  • Muzykiewicz W. (2014), Europejska Karta Zawodowa Inżyniera, "Edukacja ustawiczna dorosłych", nr 4 (87), s. 71-78.
  • Sienna M. (2012), Od diagnozy rynku pracy dla edukacji do świadomego planowania kariery edukacyjno-zawodowej [w:] Szkoły i pracodawcy - razem ku lepszej jakości kształcenia zawodowego, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa, s. 80-89.
  • Stawiarska E. (2014), Kształcenie logistyków na poziomie szkół wyższych w kierunku społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorców/pracowników, "Organizacja i Zarządzanie", nr 3, s. 125-143.
  • Tobór-Osadnik K., Wyganowska M. (2008), Prefect Engineer [w:] E.V. Martiakovoj (red.), Uprawlienie proizwodswom - problemy teorii i praktiki, Donieckij Nacional` nyj Techniczieskij Universitet, Donieck, s. 451-457.
  • Tobór-Osadnik K., Wyganowska M. (2009), Idealny inżynier XXI wieku - wyzwania edukacyjne, "Innowacje w Edukacji Akademickiej", nr 1, t. 8, s. 69-79.
  • Tobór-Osadnik K. (2012), Identyfikacja postaw pracowniczych w różnych kulturach technicznych na przykładzie przedsiębiorstwa górniczego, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, s. 233.
  • Tobór-Osadnik K., Wyganowska M. (2014), Pracodawca a system kształcenia kadr inżynierskich na przykładzie przedsiębiorstw górniczych [w:] K. Zięba, B. Ortyl (red.), Współczesne koncepcje zarządzania w szkolnictwie wyższym, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, Bielsko-Biała, s. 189-202.
  • [www 1] Inżynier z Sevres, "Przegląd Techniczny", http://www.pracuj.pl/pracaprzemysl- artykuly_11669.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.