PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 84 | 7--20
Tytuł artykułu

Konkurencyjność Polski na światowym rynku turystycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polish Competitiveness in the Global Tourism Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie przestrzennego zróżnicowania międzynarodowego ruchu turystycznego w ujęciach globalnym i regionalnym. Przedmiotem rozważań będą przyjazdy turystów zagranicznych oraz wpływy z turystyki międzynarodowej. Na tym tle ukazano pozycję Polski w światowym systemie turystycznym. W artykule wykorzystano dane statystyczne Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), Światowego Forum Gospodarczego (WEF) oraz Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).(fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to present the spatial differentiation of international tourism, both in global and regional terms. The subject of research will be: the arrivals of foreign tourists and receipts from international tourism. Against this background was shown the position of Poland in global tourism system. The real chances to compete in international markets are determined mostly by the quality of the tourist offer of both, the entire country and its individual regions. The strengths of our country include cultural values, while the weaknesses are the legal regulations in the field of tourism and tourist awareness. Subregions in Poland are diverse in terms of attractiveness. The group with relatively best potential include those ones that have most diversified cultural and natural values and at the same time are easily accessible from the main tourist traffic generating centers in the country and abroad.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--20
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Dziedzic E., Skalska T. 2014. Metodologiczne podstawy budowy indeksu konkurencyjności w obszarze turystyki w Polsce. Zesz. Nauk. USzczec., Ser. Ekonomiczne Problemy Turystyki 805(25), 1, 135.
  • Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C.2011.376.44, http://www.lex.pl/seriac-akt/-/akt/dz-u-ue-c- -2011-376-44, dostęp: 15.11.2016.
  • Komunikat Komisji Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu. KOM(2010) 2020, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/ /LexUriServ.do?uri=COM:2010:2020:FIN:PL:PDF, dostęp: 15.11.2016.
  • Kozak M.W. 2006. Konkurencyjność turystyczna polskich regionów. Stud. Reg. Lokal. 3(25), 56.
  • Kurek S., Wacławik P. 2013. Zróżnicowanie zagranicznej turystyki przyjazdowej w Unii Europejskiej w czasach kryzysu gospodarczego. Pr. Kom. Geogr. Przem. Pol. Tow. Geogr. 24, 10, 15.
  • Mały Rocznik Statystyczny Polski w latach 1985-2015. 2015. Warszawa, GUS.
  • Raport Money.pl "Kto zarabia najwięcej w Polsce na turystach", www.money.pl, dostęp: 19.12.2015.
  • Raport o stanie gospodarki turystycznej w latach 2007-2011. 2013. Warszawa, Ministerstwo Sportu i Turystyki, www.msp.gov.pl, dostęp: 19.12.2015.
  • Raport "UNWTO Tourism Highlights. 2015 Edition". 2015. Madryt, Hiszpania, www.unwto.org, dostęp: 14.12.2015.
  • Rocznik Statystyki Międzynarodowej. 2015. Warszawa, GUS.
  • The Travel & Tourism Competitiveness Report. 2007-2015. Genewa, Word Economic Forum, www.weforum.org/ttcr, dostęp: 10.12.2015.
  • Tourism Towards 2030. Global Overwiev. 2011. Madrid, UNWTO, 17.
  • Traktat z Lizbony zmieniający Traktat o Unii Europejskiej i Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską. DzU z 2009 r., nr 203, poz. 1569.
  • Turystyka w 2014 r. 2015. Warszawa, GUS.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456113

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.