PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4(16) Fotografia | 5--11
Tytuł artykułu

Zabawa w "udawanego" - prowokacje artystyczne w social media

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Playing Pretending : Artistic Provocations in Social Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza wybranych projektów artystycznych przeprowadzonych w mediach społecznościowych otwiera interesującą perspektywę dla badania granic "udawanego" i znaczeń prowokacji artystycznej w zdigitalizowanej kulturze. Social media to istotny rozdział w kulturowej historii fotografii i kolejny obszar, na którym może przejawiać się sprzeciw wobec obrazów dominujących. Przestrzeń "nowych nowych mediów" może przyczynić się do odnowienia języka sztuki, zwłaszcza performance'u artystycznego. Artyści należący do pokolenia digital natives świadomie eksperymentują, używając mediów społecznościowych także w sposób natywny - nie tylko jako miejsca, lecz także tworzywa swoich działań. (abstrakt oryginalny)
EN
The analysis of chosen art projects carried out in social media opens a research perspective for the borders of new media illusions and meanings of the artistic provocations in the digital culture. Social media are the newest chapter in the cultural history of the photography and the newest area where people can perform against the dominant visual culture. The space of the "new new media" could renew the rules of the art, especially the performance art. The digital native artists are intentionally experimenting with social media by using them also in a native way - not only as the space of artistic activism, but also as a material of their art. (original abstract)
Rocznik
Strony
5--11
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.