PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 3 | 98--121
Tytuł artykułu

The Use of New Media in the European Commission's Information Policy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Nowe media w polityce informacyjnej Komisji Europejskiej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Recent years confirm that new media have become one of the basic elements of creating communication strategies for the EU institutions. Officials and main decision-makers are increasingly involved in the realm of social media. It is even more significant when we observe that they make use of this tools in a fully transparent way. Such activities add new dynamics to European communication policy. This paper discusses the real-time nature of the Internet communication sphere of the EU institutions created within the guidelines of the European Commission's new communication strategy, which makes social media complementary to conventional informational operations.(original abstract)
Ostatnie lat potwierdzają, że nowe media stały się jednym z podstawowych elementów realizacji strategii komunikacyjnych instytucji UE. Urzędnicy oraz główni decydenci są coraz bardziej zaangażowani w sferze social media. Jest to tym bardziej znaczące, gdy zauważymy, że korzystają z tych narzędzi w pełni transparentny sposób. Działania takie dodają dynamiki europejskiej polityce komunikacyjnej. W artykule omówiono istotę sfery komunikacji internetowej instytucji UE zgodnej z wytycznymi nowej strategii Komisji Europejskiej, wedle której media społecznościowe są uzupełnieniem konwencjonalnych działań informacyjnych.(fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
98--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • ARORA Payal (2012), Typology of Web 2.0 spheres: Understanding the cultural dimensions of social media spaces, "Current Sociology", vol. 60(5).
  • BARTHEL Michael, MOON Ruth, MARI William (2015), Who retweets whom? How digital and legacy journalists interact on Twitter. New York.
  • BAGOZZIA Richard (2007), The Legacy of the Technology Acceptance Model and a Proposal for a Paradigm Shift, "Journal of the Association for Information Systems", vol. 8(4).
  • BOTAN Carl (1997), Ethics in strategic communication campaigns: the case for a new approach to public relations, "Journal of Business Communication", vol. 34.
  • BUBER Martin (1970), I and Thou, New York.
  • BUBER Martin (1985), Between Man and Man, New York.
  • CLAMEN Michael (2005), Lobbing i jego sekrety, Warszawa.
  • COLOMBO Barbara, ANTONIETTI Alessandro, SALA Robert, CARAVITA Simona (2013), Blog content and structure, cognitive style and metacognition, "International Journal of Technology and Human Interaction", vo. 9(3).
  • DAVIS Anthony (2007), Public Relations, Warszawa.
  • DE COCK Caroline (2011), iLobby.eu, Delft.
  • DE ZUNIGA Homero Gil, SHAHIN Saif (2015), Social Media and Their Impact on Civic Participation, in: Homero Gil De Zuniga (ed.) New Technologies and Civic Engagement. New York.
  • DUTTA Soumitra (2010), What's your personal social media strategy?, "Harvard Business Review", vo. 11.
  • EUN-JUN Lee, YE WEON Kim (2014), How Social is Twitter Use? Affiliative tendency and communication competence as predictors, "Computers in Human Behavior", vol. 39.
  • EVANS Angelica, TWOMEY Jane, TALAN Scot (2011), Twitter as a Public Relations Tool, "Public Relations Journal", vol. 5(1).
  • EUROPEAN COMMISSION (2000), Code of Good Administrative Behaviour, http:// ec.europa.eu/transparency/code/_docs/code_en.pdf.
  • EUROPEAN COMMISSION (2016a), Communication to the Commission - Synergies and Efficiencies in the Commission - New Ways of Working, SEC(2016) 170, http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/2/2016/EN/SEC-2016-170-F1-ENMAIN. PDF.
  • EUROPEAN COMMISSION (2016b), Strategic Plan 2016-2020 DG Communication, http://ec.europa.eu/atwork/synthesis/amp/doc/comm_sp_2016-2020_en.pdf.
  • FABJANIAK-CZERNIAK Katarzyna (2010), Nowe zasady działalności PR, in: Anna Miotk (ed.) Social Media Manual - raport 2010, http://annamiotk.pl/social-media- -manual-raport (11.05.2016).
  • GATI Mirko, CSORDAS Tamas, MARKOS-KUJBUS Eva (2014), The Attributes of Social Media as a Strategic Marketing Communication Tool, "Journalism & Mass Communication Quarterly", vol. 4(1).
  • GUNSON Darryl, COLLINS Chik (1997), From the I to the We: discourse ethics, identity, and the pragmatics of partnership in the west of Scotland, "Communication Theory", vol. 7.
  • HEATH Robert (2000), A rhetorical perspective on the value of public relations: crossroads and pathways toward concurrence, "Journal of Public Relations Research" 12(1).
  • http://www.epdigitaltrends.eu/s2011/results-2011(21.05.2016).
  • http://eeas.europa.eu/social_media/index_en.htm (21.05.2016).
  • http://ec.europa.eu/ipg/docs/guidelines_social_media_en.pdf (21.05.2016).
  • http://ec.europa.eu/ipg/go_live/web2_0/index_en.htm (21.05.2016).
  • http://www.youtube.com/user/eutube (21.05.2016).
  • IMRE Robert, OWEN Stephen (2014), Twitter-ized Revolution: Extending the Governance Empire, in: Saba Bebawi, Diana Bossio (eds), Social Media and the Politics of Reportage: The Arab Spring. Sydney.
  • JOHANNESEN Richard (1990), Ethics in Human Communication, Illinois.
  • KAZNOWSKI Dominik (2008), Nowy Marketing. Warszawa.
  • KENT Michael, TAYLOR Maureen (2002), Toward a dialogic theory of public relations, "Public Relations Review", vol. 28.
  • KENT Michael, TAYLOR Maureen (1998), Building dialogic relationships through the World Wide Web, "Public Relations Review", vol. 24(3).
  • KOCIUBIŃSKI Jakub (2012), Publiczna recepcja Unii Europejskiej i integracji europejskiej a skuteczność polityki informacyjnej realizowanej przez instytucje unijne, in: Magdalena Tabernacka, Aleksandra Szadok-Bratuń (eds), Public Relations w sferze publicznej - wizerunek i komunikacja. Warszawa.
  • LAWRENCE Regina, MOLYNEUX Logan, CODDINGTON Mark, HOLTON Avery (2014), Tweeting Conventions,"Journalism Studies", vol. 15(6).
  • LORENZO-ROMERO Carlota, ALARCON-DEL-AMO Maria-del-Carmon, CONSTANTINIDES Efthymios (2014), Determinants of Use of Social Media Tools in Retailing Sector, "Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research", vol. 9(1).
  • LUX-WIGAND Dianne (2011), Tweets and retweets: Twitter takes wing in government, "Information Polity", vol. 16(3).
  • ŁUKASIK-DUSZYŃSKA Monika (2014), Facebook. The European Union on Social Networking Sites, in: Grażyna Habrajska (ed.), Discussing Communication 1, Symbolic Communication Strategies. Łódź.
  • MALISZEWSKA-NIENARTOWICZ Justyna (2010), System instytucjonalny i prawny UE. Toruń.
  • MAŁECKI Marcin (2010), Czarna lista zaniechań, "Marketing w praktyce", vol. 6.
  • MIOTK Anna (2007), PR online mierzalnie, "Marketing w praktyce", vol. 10.
  • NEWSOM Doug, TURK Judy VanSlyke, KRUCKEBERG Dean (2000), This is PR: The Realities of Public Relations, California.
  • NOWAK Jakub (2009), Zrób to sam - Web 2.0 jako sfera politycznej aktywności internautów, in: Marek Jeziński (ed.), Nowe media i polityka, Toruń.
  • PATRUR Monica (2014), Facebook Dispute Concerning the Presidency, in: Bogdan Patrut, Monica Patrut (eds), Social Media in Politics, New York - Dordrecht - London.
  • PIECHOWICZ Michał (2013), Lobbing gospodarczy w procesie decyzyjnym UE, Torun.
  • PINHO Jose Carlos Martins Rodrigues, SOARES Ana Maria (2011), Examining the technology acceptance model in the adoption of social networks, "Journal of Research in Interactive Marketing", vol. 5(2/3).
  • PISKORSKI Mikolaj (2011), Social strategies that work, "Harvard Business Review", vol. 89(11).
  • SAEZ Alejandro Martin, DE ROSARIO Arturo Haro, DEL CARMEN CABA PEREZ Maria (2015), Using Twitter for Dialogic Communication: Local Government Strategies in the European Union, "Local Government Studies", vol. 41(3).
  • SAJITHRA Karin, RAINDRA Paul (2013), Social Media - History and Components, "Journal of Business and Management", vol. 7(1).
  • SZABO Gabriella (2014), GOVCOM 2.0: The Role of Web 2.0 in communicating EU Presidency, in: A. Stepinska (ed.) Media and Communication in Europe, Berlin.
  • TIMONEN Antti (2013), Digital democracy in the EU, "European View", vol. 12(1).
  • TOMKIEWICZ Arkadiusz (2010), Panele strategicznych aktywności, "Marketing w praktyce", vol. 6.
  • THIEL Markus (2008), European Public Spheres and the EU's Communication Strategy: From Deficits to Policy Fit, "Perspectives on European Politics and Society", vol. 9.
  • VESNIC-ALUJEVIC Lucia (2012), Political participation and web 2.0 in Europe: A case study of Facebook, "Public Relations Review", vol. 38(3).
  • VENKATESH Viswanath, DAVIS Fred (2000), A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies, "Management Science", vol. 46(2).
  • WARD Anne-Marie, WYLIE Judith (2014), Social Media a Double-Edged Sword, "Accountancy Ireland", vol. 46(4).
  • WORTHAM Stanton (2012), Wondering About Dialogic Theory and Practice, "Journal of Russian and East European Psychology", vol. 49(2).
  • WYRZYKOWSKA Iwona, SADOWSKA Magdalena (2012), Marka, która będzie wszędzie, "Marketing w praktyce", vol. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457211

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.