PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 41 | 13--22
Tytuł artykułu

Marketing doświadczeń - założenia i perspektywy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Experiential Marketing - Assumptions and Prospects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące na rynku, a w szczególności powszechny, wręcz nieograniczonych dostęp do informacji oraz coraz szybszy postęp technologiczny mają wpływ zarówno na zachowania i styl życia konsumentów, jak i działania przedsiębiorstw. Marketing doświadczeń jest koncepcją, która może być odpowiedzią przedsiębiorstw na następujące zmiany, bowiem poprzez budowanie trwałych relacji opartych na emocjach wynikających z ważnych dla konsumentów doświadczeń, w konsekwencji dąży do realizacji tych samych celów (m.in. lojalność nabywców, sprzedaż, zysk), które stanowiły podstawę tradycyjnego podejścia marketingowego. Artykuł przedstawia genezę i istotę marketingu doświadczeń oraz charakterystykę doświadczeń. W opracowaniu przedstawiono również wybrane wyniki badań ankietowych, których celem było poznanie znaczenia funkcjonalnych i emocjonalnych czynników oferty dla konsumentów, a także ich opinii na temat marketingu doświadczeń. (abstrakt oryginalny)
EN
The changes on the market and, particularly, a wide and unlimited access to information as well as the increasing technological development influence both the behavior and lifestyles of consumers and the operations of companies. The experiential marketing is a concept that may be a reaction of companies to changes as - through the development of steady relationships based on emotions that result from experiences that are important to consumers - it aims at achieving the same objectives (such as customer loyalty, sales, profit) as the ones that constituted the basis for the traditional marketing approach. The article presents the origins and the concept of experiential marketing as well as the characteristics of experiences. It also presents selected results of the survey research that aimed at finding the significance of the functional and emotional factors of a trade offer and the consumers' opinion on experiential marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Boguszewicz-Kreft M., Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta, Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010, nr 3
  • [2] Dziewanowska K., Nowe oblicze marketingu - koncepcja marketingu doświadczeń, "Marketing i Rynek" 2013, nr 1
  • [3] Dziewanowska K., Kacprzak A., Marketing doświadczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
  • [4] Meyer C., Schwanger A., Understanding Customer Experience, "Harvard Business Review", February 2007
  • [5] Pine B.J., Gilmore J.H., Welcome to the Experience Economy, "Harvard Business Review", July-August 1998
  • [6] Schmitt B., Experiential Marketing, "Journal of Marketing Management" 1999, No.15
  • [7] Skowronek I., Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.